PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pierwszy raz dywidenda w Esotiq & Henderson

Autor: WNP.PL (ICH)
12-09-2018 12:30
Pierwszy raz dywidenda w Esotiq & Henderson

Na koniec II kwartału 2018 grupa Esotiq miała 289 sklepów w pięciu krajach.

Fot. Mat. pras.

Jesteśmy skoncentrowani na marży brutto na sprzedaży, a nie na samej sprzedaży. To jeden z naszych głównych celów na ten rok. Zależy nam także, by Internet miał coraz większy udział w przychodach. Dlatego stale inwestujemy w ten kanał sprzedaży oraz omnichannel (wielokanałowość - red.) - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

  • W II kwartale 2018 grupa Esotiq & Henderson z branży bieliźniarskiej uzyskała 39,0 mln zł przychodów wobec 41,5 mln zł rok wcześniej, a zarobiła netto 3,5 mln zł wobec 0,9 mln zł rok wcześniej
  • Powierzchnia handlowa salonów marki Esotiq na koniec II kwartału była o 4 proc. większa niż rok wcześniej. Grupa posiadała 289 sklepów w pięciu krajach (rok wcześniej 276)
  • Esotiq zapowiada, że na przełomie 2018 i 2019 roku zostaną otwarte jej pierwsze sklepy franczyzowe w Rosji i Kazachstanie. Na koniec 2018 spółka planuje wzrost sieci Esotiq, w Polsce do 283 sklepów 
W II kwartale 2018 grupa Esotiq & Henderson uzyskała 39,0 mln zł przychodów wobec 41,5 mln zł rok wcześniej. Spadek o 6 proc. wynika, jak wyjaśnia, z wydzielenia segmentu odzieżowego do EMG, do którego doszło w lipcu 2017. Wynik operacyjny grupy wyniósł 4,0 mln zł wobec 1,2 mln zł zysku przed rokiem, a wynik netto 3,5 mln zł wobec 0,9 mln zł zysku rok wcześniej. Jednostkowe przychody Esotiq & Henderson w II kwartale 2018 wyniosły 38,5 mln zł, rosnąc o 2 proc. r/r. Zysk netto wyniósł 3,7 mln zł, rosnąc o ok. 26 proc. r/r.

Czytaj także: Odzieżowi giganci trzymają się mocno

- W II kwartale 2018 r. Esotiq koncentrował się na marży brutto na sprzedaży, która wzrosła o 5 pp. na poziomie grupy i 6 pp. na poziomie spółki matki, osiągając bardzo wysoki poziom 66,9 proc. Wysoki wzrost marży brutto na sprzedaży wraz z kontrolą kosztów operacyjnych przyczynił się do znaczącego wzrostu wyniku operacyjnego i netto grupy oraz spółki matki w drugim kwartale - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Czytaj również: Jest zgoda na połączenie Vistuli i Bytomia

- Jesteśmy skoncentrowani na marży brutto na sprzedaży, a nie na samej sprzedaży. To jeden z naszych głównych celów na ten rok. Zależy nam także, by Internet miał coraz większy udział w przychodach. Dlatego stale inwestujemy w ten kanał sprzedaży oraz omnichannel (wielokanałowość - red.) - dodaje Adam Skrzypek.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.158.52.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 413 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

568 951 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.