Polacy nadal kupują podróbki; w Europie jest niewiele lepiej

Polacy nadal kupują podróbki; w Europie jest niewiele lepiej
44 proc. młodych Polaków w wieku 15-24 lat w ostatnim roku celowo kupiło podróbkę Fot. Shutterstock.com

44 proc. młodych Polaków w wieku 15-24 lat w ostatnim roku celowo kupiło podróbkę, a 19 proc. świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści. Wśród młodych Europejczyków było to odpowiednio: 37 proc. i 21 proc. - wynika z badania Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.

  • Uwzględniając sytuację po pandemii, z badania wynika, że 37 proc. młodych ludzi celowo kupiło co najmniej jeden podrobiony produkt, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z poprzednimi wynikami (14 proc. w 2019 r.).
  • Ten odsetek różni się znacznie w poszczególnych krajach: najwyższy jest w Grecji (62 proc.), a najniższy w Czechach (24 proc.) - podano. W Polsce podróbkę celowo nabyło 44 proc. młodych osób.
  • Produkty podrobione kupowane przez młodych ludzi celowo to najczęściej odzież i akcesoria (17 proc.), a w dalszej kolejności obuwie (14 proc.), urządzenia elektroniczne (13 proc.).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Polacy nadal kupują podróbki; w Europie jest niewiele lepiej

  • gość 2022-06-08 10:33:41
    Mechanizm jest wciąż ten sam. Firmy markowe nakładają po kilkaset procent marży na swoje produkty i dziwią się, że na świecie są podróbki. Podobnie z rynkiem legalnie wydawanych na płytach filmów i muzyki. Jak nie będziecie żyć ponad stan i pompować w siebie krocie a źródłem waszych przychodów są przecież wysokie marże, to zmniejszy się znacznie problem podróbek.
    • stawo73 2022-06-09 12:44:22
      Złodziejska logika.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.72.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!