44 proc. młodych Polaków w wieku 15-24 lat w ostatnim roku celowo kupiło podróbkę, a 19 proc. świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści. Wśród młodych Europejczyków było to odpowiednio: 37 proc. i 21 proc. - wynika z badania Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.
- Uwzględniając sytuację po pandemii, z badania wynika, że 37 proc. młodych ludzi celowo kupiło co najmniej jeden podrobiony produkt, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z poprzednimi wynikami (14 proc. w 2019 r.).
- Ten odsetek różni się znacznie w poszczególnych krajach: najwyższy jest w Grecji (62 proc.), a najniższy w Czechach (24 proc.) - podano. W Polsce podróbkę celowo nabyło 44 proc. młodych osób.
- Produkty podrobione kupowane przez młodych ludzi celowo to najczęściej odzież i akcesoria (17 proc.), a w dalszej kolejności obuwie (14 proc.), urządzenia elektroniczne (13 proc.).