4 lutego zapłonie znicz na XXIV Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie. Polscy sportowcy wystąpią w strojach z logo 4F. Kolekcja męska i damska składa się z 51 elementów w tym odzieży, akcesoriów, butów, strojów na ceremonię otwarcia, strojów startowych i treningowych oraz odzieżą do codziennego użytku.
- Stąd propozycja palety kolorystycznej opierającej się na czystej bieli, lodowym błękicie tak zwanym arctic blue oraz morskim granacie, które mocno eksponują narodowy odcień czerwieni w detalach - mówi główny projektant kolekcji olimpijskiej 4F Wojciech Harus.
Jak zapewnia firma, 33 proc. kolekcji składa się z materiałów pozyskanych z procesu recyklingu w elementach strojów wykorzystano przetworzone ziarna kawy i odpady konsumenckie. Dresy reprezentacyjne dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego zostały wykonane z materiału, w którym 36 proc. włókien także pochodzi z recyklingu. 4F deklaruje, że materiał ten ,dzięki swojej strukturze, jest bardzo elastyczny i odporny na uszkodzenia.
- Jesteśmy dumni, że znak polskiej firmy widnieje na strojach naszych olimpijczyków. Cieszy nas, że coraz częściej sięgają po nią także inne Narodowe Komitety Olimpijskie. To dowód siły, rozpoznawalności i międzynarodowego prestiżu 4F - komentuje prezes PKOL Andrzej Kraśnicki.
Poza polską reprezentacją na igrzyskach w Pekinie stroje 4F będą nosić sportowcy ze Słowacji, Litwy, Grecji, Chorwacji, Serbii i Portugalii oraz polscy, słowaccy i chorwaccy paraolimpijczycy.
Współpraca pomiędzy PKOl-em oraz marką 4F trwa od 14 lat.
- Jestem pozytywnie zaskoczony kolorystyką kolekcji. Jestem przywiązany do polskich barw, zwłaszcza w kontekście Igrzysk Olimpijskich, a kolory zaproponowane przez 4F eksponują narodowe elementy w nowatorski sposób. Bardzo cieszy mnie dopasowanie i dbałość o funkcjonalne detale. Kolekcja jest zrobiona z bardzo przyjemnych i lekkich materiałów. Jest to piękna kolekcja w kolorach zimy - recenzuje mistrz olimpijski Kamil Stoch.
- Jesteśmy dumni, że jako 4F możemy być częścią olimpijskiej rodziny i wspierać naszych sportowców w walce o medale. 4F to polska marka i wspieranie naszych reprezentantów jest dla nas szczególnie istotne. W tak trudnych czasach i okolicznościach , jakie przynosi pandemia, olimpijczycy potrzebują wsparcia i gorącej atmosfery ze strony kibiców. Trzymamy kciuki za Olimpijczyków - mówi Igor Klaja prezes firmy OTCF, właściciela marki 4F
Kolekcja olimpijska będzie też dostępna w wybranych sklepach w Polsce oraz online.