Polski gigant odzieżowy "zaoszczędził" 300 ton plastiku

Polski gigant odzieżowy "zaoszczędził" 300 ton plastiku
To co jest eko, może się opłacać. Wielkim źródłem oszczędności finansowych i środowiskowych jest standaryzacja opakowań. Fot. LPP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 31-08-2021 00:33

Właściwa gospodarka opakowaniami może przynieść  firmie nieoczekiwanie duże korzyści, jednocześnie – co istotne – zmniejszając negatywne oddziaływanie na środowisko. Dowodzi tego przykład rozwiązań polskiego potentata branży odzieżowej - firmy LPP z Gdańska.

  • Zmiana podwójnego opakowania towarów wysyłanych w sprzedaży internetowej, z kartonu i folii, na wyłącznie kartonowe, przyniosła w ub.r. oszczędności w zużyciu 300 ton plastiku. Do produkcji tzw. foliopaków w LPP używa się głównie surowca z recyklingu.
  • LPP dostosowuje wymiary opakowań do standardowych towarów. W ten sposób ogranicza zużycie zbędnych wypełniaczy oraz lepiej wykorzystuje pojemność środków transportu, pośrednio ograniczając emisje CO2.
  • Duże korzyści środowiskowe przynosi powtórne wykorzystanie opakowań, zarówno w e-handlu, jak i tych zbiorczych. Odzyskując 40 proc. kartonów, tylko w I połowie br. znany polski eksporter mógł zrezygnować z zakupu nowych 900 tys. sztuk opakowań, do produkcji których trzeba by było wyciąć 17 tys. drzew.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski gigant odzieżowy "zaoszczędził" 300 ton plastiku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.248.200
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!