PARTNERZY PORTALU

Polski start-up idzie w ubrania second hand. Właśnie zebrał pieniądze

Polski start-up idzie w ubrania second hand. Właśnie zebrał pieniądze
Ubrania do Oddania stawiają na cyrkularny obieg odzieży używanej Fot. Shutterstock, Inc.
  • Autor: Paweł Szygulski
  • Dodano: 14-06-2021 11:44

Prywatni inwestorzy z branży fashion wsparli Ubrania do Oddania. Start-up pozyskał 1,5 mln złotych w rundzie pre-seed. Jego celem jest m.in przekonanie marek odzieżowych do zrównoważonej mody, na której da się zarobić.

  • Start-up Ubrania do Oddania stworzył platformę fundraisingową, która łączy zbiórki odzieży używanej ze wsparciem finansowym na rzecz organizacji charytatywnych.
  • Firma chce upowszechniać cyrkularny model działania i umożliwić markom modowym zarabianie na tym, co do tej pory traktowały jako odpad.
  • Pozycję start-upu dodatkowo mają umacniać partnerstwa z firmami technologicznymi.
Platforma ubraniadoddania.pl, która umożliwia pozbywanie się zalegającej w szafach odzieży i nadawanie jej nowego życia, stawia sobie za cel umożliwienie markom modowym wejścia na rynek second hand i przekonuje, że można na tym zarobić.

Pomysł stworzenia w Polsce cyrkularnego rynku odzieży używanej, który wpisuje się w globalne trendy, wsparło właśnie 8 prywatnych inwestorów, w tym Zofia Dzik - inwestująca w projekty ważne społecznie założycielka Humanites Institute oraz niezależny członek rad nadzorczych w wielu spółkach, m.in. CCC. W gronie inwestorów znaleźli się także Tomasz Ciąpała - założyciel i prezes marki odzieżowej Lancerto, Grzegorz Pilch - wieloletni członek zarządów m.in. Grupy VRG - marek Vistula, Wólczanka. Wśród inwestorów są też m.in. Bartosz Ciołkowski (MasterCard), Krzysztof Czuba (Aion Bank) i Łukasz Chojnowski (UnitedIdeas).

Pozyskane środki w kwocie 1,5 mln zł start-up zamierza przeznaczyć m.in. na rozwinięcie współpracy z markami odzieżowymi, zwiększenie ilości zbieranej odzieży oraz zbudowanie w Polsce sieci cyrkularnych butików second hand.

Zobacz także: Adidas inwestuje w recykling tekstyliów

- Potencjał rozwoju Ubrania do Oddania określają m.in. globalne trendy w zakresie gospodarki cyrkularnej i zrównoważonej konsumpcji odzieży oraz dynamicznie rosnąca moda na second hand, potęgowana ideami zero waste i sustainable fashion, która wystrzeliła w górę podczas pandemii i związanego nią kryzysu - podkreśla Tomasz Ciąpała, jeden z inwestorów start-upu.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego rynek odzieży używanej w Polsce wart jest blisko 6 mld złotych rocznie a w “lumpeksach” ubiera się ponad 10 mln dorosłych Polaków. Jednocześnie już teraz platforma ubraniadoddania.pl posiada więcej aktywnych użytkowników niż przed pandemią. Tylko w tym roku Polacy przekazali do ponownego obiegu za pośrednictwem UDO średnio 1,5 tony ubrań dziennie.

Sprzątanie po fast fashion

Start-up chce upowszechniać cyrkularny model działania i umożliwić markom modowym zarabianie na tym, co do tej pory traktowały jako odpad. Posłuży do tego własna sortownia i autorski proces CLEAR Sorting, który umożliwia selekcjonowanie używanej odzieży według dowolnej kategorii – marki, przeznaczenia czy grupy wiekowej. Firma chce także odbierać ze sklepów odzież ze zwrotów czy reklamacji i wprowadzać ją do ponownego obiegu po uprzednim naprawieniu i odświeżeniu. Przykład płynie już z zagranicy, na upcycling odzieży i sprzedaż ubrań second hand zdecydował się ostatnio amerykański gigant odzieży outdorowej – Patagonia.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski start-up idzie w ubrania second hand. Właśnie zebrał pieniądze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.120.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!