PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskie firmy obuwnicze i odzieżowe na rozdrożu

Autor: dlahandlu.pl
25-07-2018 11:52
Polskie firmy obuwnicze i odzieżowe na rozdrożu
fot. Shutterstock

Polskie firmy z rynku modowego ostatnio nie mają łatwo. Zmiany nawyków zakupowych konsumentów, przesuwanie się zakupów do internetu, zakaz handlu w niedziele, duża konkurencja, coraz wyższe oczekiwania klientów – kto nie nadąża za tymi zmianami, notuje spadki sprzedaży i rentowności. Jednak są i tacy, którzy radzą sobie świetnie - informuje serwis dlahandlu.pl.

Liderem na rynku marek odzieżowych w Polsce jest bez wątpienia LPP. Właściciel kilku rozpoznawalnych marek ( Reserved, House, Cropp, Sinsay, Mohito) na koniec 2017 roku miał 1743 sklepy, nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Rosji, Niemczech, na Ukrainie, Czechach i Słowacji, w krajach Bałtyckich, a także na Bliskim Wschodzie. W 2017 roku spółka otworzyła flagowy salon Reserved w Londynie przy największej handlowej ulicy Europy, Oxford Street.
W 2017 r. wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. Firma ma śmiałe plany – w ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 r. osiągnęły one poziom 10,5 mld zł. Jak chce to zrobić?

W niedawno ujawnionej strategii LPP przedstawił, iż zamierza rozwijać się oparciu o trzy podstawowe filary. Pierwszy to tzw. fashion tech, czyli wykorzystanie nowych technologii w całym łańcuchu wartości, począwszy od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów. Drugi stanowią działania prorozwojowe, związane przede wszystkim z inwestycjami w tradycyjne salony oraz ekspansją LPP na nowe rynki. Ostatnim filarem są działania mające na celu zachowanie charakteru LPP jako polskiej firmy rodzinnej i istotnych dla niej wartości.

– Idea, która będzie nam przyświecać na najbliższe trzy lata, to rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój – mówił Marek Piechocki, prezes LPP. - Handel przechodzi dziś prawdziwą rewolucję. Dzięki fashion tech, czyli inwestycjom w nowe technologie, chcemy być beneficjentami tej rewolucji. Przykładowo, będziemy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż w internecie tak, aby za trzy lata jej udział sięgał 20 proc. – dodaje.

Ale internet to nie wszystko i LPP jest tego świadomy. Już dziś w firmie nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Obecnie polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych „metek”, które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki RFID, klienci salonów LPP będą mogli m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany do ich potrzeb asortyment, uzyskać podpowiedź nt. dodatkowej oferty pasującej do przymierzanych przez nich ubrań, czy szybciej dokonać zakupu.
 
Kolejny potentat na rynku modowym w Polsce – obuwnicza grupa CCC – także ma ambitne plany rozwoju. O ich szczegółach, jak i losach innych polskich firm, takich jak Monnari, Gino Rossi, Simple czy upadły Próchnik czytaj tutaj: Małe sieci walczą o przetrwanie, duże umacniają pozycję

Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 822 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.