Prawda o kupowaniu ubrań. Ekologia wciąż przegrywa z ceną

Prawda o kupowaniu ubrań. Ekologia wciąż przegrywa z ceną
- Według analiz Textile Exchange, liczba produkowanych materiałów tekstylnych wzrośnie ze 109 mln ton w 2021 r. do 264 mln w 2050 r., z czego ponad połowa wykorzystywana jest bezpośrednio do produkcji ubrań i butów- wskazuje Anna Miazga, Sustainability Manager Accenture. Fot. flickr/thinkretail

Przy zakupie ubrań ekologia dla konsumentów staje się ważniejsza niż unikalność czy prestiż, ale nadal jest daleko za ceną. Konsumenci już teraz, oprócz nowych ubrań, chętnie decydują się na zakup używanych produktów. Ponad połowa konsumentów kupowałaby ubrania nowe i używane w tym samym sklepie marki odzieżowej – wynika z z raportu Accenture „Drugie życie ubrań - Jak Polacy kupują, odsprzedają, naprawiają i pozbywają się ubrań?” , którego partnerem jest Fashion Revolution Polska.

  • Firma Accenture zapytała Polaków o ich podejście do kwestii związanych z obiegiem ubrań, a także o to, jakich zmian oczekują od producentów i sprzedawców z branży mody.
  • Badanie pokazało, że przy zakupie ubrań ekologia dla konsumentów staje się ważniejsza (34 proc.) niż unikalność (28 proc.), czy prestiż (22 proc.), ale nadal jest daleko za ceną (80 proc.).
  • Z raportu wynika też m.in., że marnotrawienie ubrań (co trzecie niechciane trafia do pojemnika na odzież używaną), ich krótkie życie (dwie trzecie konsumentów pozbywa się tych, które nadal nadają się do wykorzystania)  są pilnymi kwestiami do rozwiązania.
Firma Accenture zapytała Polaków o ich podejście do kwestii związanych z obiegiem ubrań, a także o to, jakich zmian oczekują od producentów i sprzedawców z branży mody.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Prawda o kupowaniu ubrań. Ekologia wciąż przegrywa z ceną

  • Więcej podatków! 2022-04-07 13:36:48
    Wtedy na pewno będzie się opłacało robić z dobrych materiałów i w Europie, a nie w chinach xD Więcej podatków! xD

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.117.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!