Przy zakupie ubrań ekologia dla konsumentów staje się ważniejsza niż unikalność czy prestiż, ale nadal jest daleko za ceną. Konsumenci już teraz, oprócz nowych ubrań, chętnie decydują się na zakup używanych produktów. Ponad połowa konsumentów kupowałaby ubrania nowe i używane w tym samym sklepie marki odzieżowej – wynika z z raportu Accenture „Drugie życie ubrań - Jak Polacy kupują, odsprzedają, naprawiają i pozbywają się ubrań?” , którego partnerem jest Fashion Revolution Polska.
- Firma Accenture zapytała Polaków o ich podejście do kwestii związanych z obiegiem ubrań, a także o to, jakich zmian oczekują od producentów i sprzedawców z branży mody.
- Badanie pokazało, że przy zakupie ubrań ekologia dla konsumentów staje się ważniejsza (34 proc.) niż unikalność (28 proc.), czy prestiż (22 proc.), ale nadal jest daleko za ceną (80 proc.).
- Z raportu wynika też m.in., że marnotrawienie ubrań (co trzecie niechciane trafia do pojemnika na odzież używaną), ich krótkie życie (dwie trzecie konsumentów pozbywa się tych, które nadal nadają się do wykorzystania) są pilnymi kwestiami do rozwiązania.