W obliczu trudności z jakimi mierzyła się branża, z tym większą dumą i zadowoleniem mogę przyznać, że dla LPP rok 2019 był bardzo udany - napisał w komentarzu do rocznych wyników LPP prezes odzieżowej grupy Marek Piechocki. Jak podkreślił, w obecnej, kryzysowej sytuacji, wywołanej pandemią koronawirusa, Grupa LPP postanowiła stworzyć nowy scenariusz działania. Niezmiennie głównym celem na ten rok firmy pozostaje zachowanie płynności finansowej.
- LPP, największa firma odzieżowa w kraju, przedstawiła raport roczny. W 2019 r. sprzedaż LPP osiągnęła najwyższy w historii firmy poziom ponad 9 mld zł, co było - jak podkreśla firma - rezultatem aż o 13,1 proc. lepszym niż w roku 2018.
- To znalazło swoje odzwierciedlenie w zysku operacyjnym (EBIT) firmy, który był wyższy o 17,1 proc. r/r i wyniósł 806 mln PLN.
- Na rok obrotowy 2020/21 Grupa LPP zakłada spadek przychodów nie większy niż 30 proc. rok do roku i marżę brutto w przedziale 47-49 proc. W planach jest osiągnięcie przeszło 2 mld zł przychodów z e-commerce wobec 1,17 mld zł w 2019/20 r.
- W rok 2019 wkraczaliśmy mając świadomość ogromu stojących przed nami wyzwań: ograniczenie handlu w niedziele, intensywny rozwój sprzedaży wielokanałowej, rosnące oczekiwania klientów względem jakości oferty, jak i jej dostępności - napisał prezes Marek Piechocki w liście załączonym do raportu rocznego. - W obliczu trudności z jakimi mierzyła się branża, z tym większą dumą i zadowoleniem mogę przyznać, że dla LPP rok 2019 był bardzo udany.