Lockdown, ograniczenia w funkcjonowaniu obiektów handlowych i niepewność jutra, tego, jak w kolejnych tygodniach i miesiącach rozwijać się będzie sytuacja, naznaczyły rok 2020 r. w branży modowej. Skala kryzysu, jaką przyniósł COVID-19, była zaskoczeniem, a stawką w tej nierównej walce ze skutkami pandemii stało się przetrwanie wielu biznesów. Jednak polskie firmy odzieżowe wyszły z kryzysu silniejsze i przygotowane do zupełnie nowej rzeczywistości w handlu i modzie. Bo jedno jest pewne, do tego, co było przed marcem 2020 roku, już nie wrócimy.
- O utrzymaniu płynności finansowej w najtrudniejszych momentach dla handlu często nie decydowała wieloletnia, ugruntowana pozycja firmy, a elastyczność w działaniu i umiejętność szybkiego dostosowania się do nowej rzeczywistości.
- Prezesi czołowych firm branży modowej oceniają, że zmiany w sposobie funkcjonowania biznesu są fundamentalne i nie wrócimy już nigdy do tego, jak praca wyglądała przed marcem 2020 roku.
- Specjalnie dla WNP.PL trudny, pandemiczny rok 2020 podsumowują prezes CCC Marcin Czyczerski, wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz, prezes VRG Andrzej Jaworski, prezes i współzałożyciel firmy Solar Company Stanisław Bogacki oraz prezes Top Secret Grzegorz Lipnicki.
Marcin Czyczerski, prezes CCC
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl