Prima Moda stawia na internet. Będzie nowa emisja

Prima Moda stawia na internet. Będzie nowa emisja
Prima Moda, to działająca od lat 90. na polskim rynku marka obuwia i modowej galanterii skórzanej fot. mat. pras
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    Aleksandra Helbin
  • Dodano: 12-05-2022 09:48

Wrocławska modowa spółka Prima Moda przyjęła nową strategię rozwoju na lata 2022-2024, która ma pozwolić giełdowej firmie, sprzedającej obuwie, galanterię i dodatki na wzrost skali działalności, rentowności i efektywności biznesu. Fundamentem strategii ma być cyfrowa transformacja marki i przeniesienie biznesu w 100 proc. do internetu.

  • Prima Moda, to działająca od lat 90. na polskim rynku marka obuwia i modowej galanterii skórzanej. Głównymi akcjonariuszami giełdowej spółki, stojącej za tą marką, są Dariusz Plesiak i Renata Jankiewicz-Plesiak.
  • Firma ogłosiła właśnie nową strategię wyznaczającą cele biznesowe i metody ich osiągnięcia w perspektywie średnioterminowej, obejmującej lata 2022-2024. Firma planuje oprzeć cały swój biznes o sprzedaż e-commerce i umocnienie na niemieckim rynku. 
  • By zrealizować założenia strategii Prima Moda planuje emisję akcji o wartości około 10 mln zł.

Nowa strategia, która ma wynieść Prima Modę na nowe poziomy, zakłada do roku 2024 trzykrotny wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu do roku 2021 r. Wtedy firma wypracowała 13,1 mln zł przychodów. Ponadto w strategii znalazły się zapisy o 2,5-3,5-krotnym wzroście marży brutto i EBITDA. 

Dodatkowo celem firmy na najbliższe dwa lata jest 100-procentowy udział sprzedaży w kanale e-commerce, w tym 90 proc. w sprzedaży realizowanej na rynkach poza Polską.

"Spółka obserwując dotychczasowy zgodny z oczekiwaniami proces transformacji działalności w kierunku ecommerce w branży fashion oraz biorąc pod uwagę sprzyjające perspektywy rynkowe na rynkach państw członkowskich Unii Europejskiej  zdecydowała o opracowaniu strategii wyznaczającej cele biznesowe i metody ich osiągnięcia w perspektywie średnioterminowej, obejmującej lata 2022-2024" - poinformowała Prima Moda w komunikacie.

Czytaj także: Prima Moda poprawia wynik dzięki e-commerce

Rozwój e-commerce

Jak modowa marka chce osiągnąć zakładane cele? Przede wszystkim Prima Moda planuje rozszerzenie sprzedaży na kolejne platformy marketplace o zasięgu międzynarodowym. Obecnie firma oferuje swoje produkty tylko na platformie Zalando.

Ponadto w firmowym sklepie online pojawić się mają nowe funkcjonalności i zmiany dotyczące jego użyteczności,  również w ramach własnych aplikacji mobilnych.

Firma chce umacniać się także na zagranicznych rynkach, tu szczególne znaczenie ma rynek niemiecki. W planach jest także rozszerzenie oferty handlowej o nowe marki własne, nowe kategorie produktowe z obszaru biżuterii i akcesoriów.

Co ciekawe, Prima Moda nie planuje żadnych otwarć nowych sklepów stacjonarnych, skupiając 100 proc. swojej działalności w internecie.

Showroomy i nowe technologie

Jedną z form dotarcia do klientów ma być sieć showroomów w formacie click and collect. Tego typu miejsca mają zapewnić możliwość przymierzenia produktu, odbioru produktów zamówionych online, a także pozwolą zebrać opinie klientów oraz zwiększyć szansę na crossselling innych produktów marki.

W obszarze technologii Prima Moda planuje szeregu inicjatyw innowacyjnych usprawniających procesy biznesowe, ich wydajność i możliwości realizacji większej skali sprzedaży w oparciu o technologie sztucznej inteligencji, Metaverse i NFT

Wrocławska firma, podobnie jak inne marki modowe, stawia także na ekologię, zarówno w sferze produktowej, jak i opakowaniowej. W planach jest realizacja projektu fashion design outlet we współpracy z partnerami.

Emisja na pokrycie kosztów strategii

Realizacja strategii będzie kosztować. Środki na pokrycie związanych z tym kosztów Prima Moda chce pozyskać poprzez dokapitalizowanie spółki w drodze emisji na łączną kwotę do około 10 mln zł.

Jak dowiadujemy się z zapisów strategii, pierwsza oferta akcji planowana jest na kwotę około 3 mln zł, przy założeniu ceny emisyjnej 2 zł, druga na kwotę 3 mln zł przy założeniu ceny emisyjnej 3 zł i trzecia na kwotę około 4 mln zł przy założeniu ceny emisyjnej 4 zł.

Oferta planowana jest w bieżącym roku, po wypełnieniu odpowiednich wymagań formalnych, w szczególności przygotowaniu i zatwierdzeniu prospektu emisyjnego.

"Spółka zakłada także, że w przypadku udanej realizacji zaprezentowanej strategii, wdroży program motywacyjny zakładający emisję akcji w ramach kapitału docelowego do wskazanych przez Zarząd osób i podmiotów (w tym członków Zarządu), pod warunkiem osiągnięcia odpowiednich wskaźników. Planuje się odniesienie do ceny rynkowej akcji spółki oraz podział programu na 3 transze (odpowiednio dla poziomu ceny rynkowej akcji 5 zł, 6 zł, 7 zł)" - czytamy w strategii Prima Moda.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prima Moda stawia na internet. Będzie nowa emisja

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.247.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!