PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Roger Federer po 20 latach porzucił Nike dla japońskiego Uniqlo

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
09-07-2018 20:00 |  aktualizacja: 09-07-2018 19:16
Roger Federer po 20 latach porzucił Nike dla japońskiego Uniqlo

W tym roku Roger Federer po 20 latach zakończył współpracę z amerykańskim koncernem Nike.

fot. Shutterstock

Po poniedziałkowym zwycięstwie w meczu czwartej rundy, legenda tenisa ziemnego Roger Federer zrobił kolejny krok do 9 triumfu na trawiastych kortach Wimbledonu. Jeśli wygra, otrzyma 2,25 mln funtów. Ta zawrotna kwota i tak wypada blado przy tym, ile najlepsi sportowcy potrafią zarobić na umowach sponsorskich, o czym przekonał się właśnie sam Federer.

  • Rewolucja w reklamie odzieży sportowej dokonała się trzy dekady temu.
  • Obecnie najlepsi sportowcy za rok reklamowania odzieży i butów mogą otrzymać nawet kilkadziesiąt milionów dolarów.
  • Aby zostać reklamowym milionerem, trzeba być królem i to globalnej dyscypliny.
W tym roku Roger Federer po raz pierwszy na kortach Wimbledonu gra w stroju japońskiej firmy Uniqlo. Na początku lipca, po 20 latach, zakończył bowiem współpracę z amerykańskim koncernem Nike.

Japończycy złożyli mu ofertę z kategorii „nie do odrzucenia”. 10-letni kontrakt przewiduje bowiem wypłatę 300 mln dolarów. Wcześniejszy kontrakt z Nike, według niepotwierdzonych spekulacji, dawał Federerowi ok. 10 mln dol. rocznie. 
Fot. Uniqlo/mat. pras.
Fot. Uniqlo/mat. pras.

Krok Japończyków może dziwić, ponieważ Federer to już dojrzały sportowiec. Niedługo skończy 37 lat. i trudno oczekiwać, że na tenisowych kortach będzie jeszcze występował dekadę.

Z drugiej strony jednak Szwajcar określany bywa już teraz najlepszym tenisistą wszech czasów. Co ważne też należy do najbardziej rozpoznawalnych sportowców na świecie, co przekłada się na jego wartość reklamową. Tenisista od sponsorów otrzymuje więcej niż za zwycięstwa turniejowe. Z tych na koncie Federera uzbierało się bowiem nieco ponad 116 mln dol.

Rewolucja made in Jordan

Tak naprawdę wielkie pieniądze dla sponsorów ze współpracy z producentami odzieży sportowej pojawiły się ponad trzy dekady temu. Osobą, która jako pierwsza na naprawdę ogromną skalę zaczęła zarabiać na kontraktach reklamowych, był najlepszy w historii koszykarz Michael Jordan. Przez lata jego kontrakt z Nike był dużo większy niż to, co dostawał od klubu. Wcześniej w NBA wcale nie była to reguła. 

Powstała linia produktów sygnowana znaczkiem z „lecącym” do wsadu Jordanem. Koszulki, spinki do mankietów, a przede wszystkim buty reklamowane przez Jordana. Współpraca z legendarnym koszykarzem walnie przyczyniła się do zdobycia przez Nike pozycji największego koncernu w branży producentów sportowego obuwia i odzieży sportowej.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 261 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.