Answear.com, sklep internetowy sprzedający odzież w regionie Europy środkowo-wschodniej, rozpoczyna pierwszą publiczną ofertę akcji (IPO). Z emisji nowych akcji spółka chce pozyskać około 65 mln zł na dalszy rozwój, a wartość całej oferty może wynieść nawet do 159 mln zł. Zapisy dla inwestorów indywidualnych będą prowadzone w dniach 10-17 grudnia.
- Cenę maksymalną dla jednej akcji ustalono na 36,5 zł. Oznacza to, że łączna wartość oferty może wynieść nawet 159 mln zł i implikuje potencjalną wycenę całej spółki na poziomie około 645 mln zł.
- Z emisji nowych akcji spółka chce pozyskać około 65 mln zł wpływów netto. Lwia część kwoty zostanie przeznaczona na powiększenie oferty produktowej oraz wydatki marketingowe.
- Spółka prowadzi działalność w 7 krajach: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech, żaden z rynków nie ma więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach.