Takiej sprzedaży CCC nie miała jeszcze nigdy

Takiej sprzedaży CCC nie miała jeszcze nigdy
Drugi kwartał 2021 roku w Grupie CCC to najlepszy sprzedażowo okres w całej historii spółki fot. Shutterstock

Grupa CCC zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, która wyniosła  2 mld zł. Blisko połowa tej kwoty pochodzi z kanałów e-commerce.

  • Grupa CCC, największa detaliczna spółka obuwnicza w Europie Środkowej i jeden z największych producentów obuwia w Europie, miała w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 (maj-lipiec) 100 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 449,6 mln zł straty w analogicznym okresie rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym.
  • Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 42 mln zł, a z zaniechanej 68 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 79,6 mln zł wobec 130 mln zł straty przed rokiem.
  • Przychody grupy wyniosły 2 mld zł wobec 1,5 mld zł rok wcześniej.
– Drugi kwartał 2021 roku w Grupie CCC to najlepszy sprzedażowo okres w całej historii spółki – mówi Marcin Czyczerski, prezes Grupy CCC. – Sukcesywnie wzmacniamy naszą ofertę produktową, rozwijamy kanały sprzedaży oraz doświadczenia zakupowe klientów. Dzięki temu odnotowujemy wzrosty przychodów w sieci stacjonarnej, przy utrzymaniu wysokiej dynamiki w e-commerce. To pokazuje, że doskonale wykorzystaliśmy moment na cyfryzację biznesu oraz przewidzieliśmy trendy rynkowe i konsumenckie.

W drugim kwartale roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) sprzedaż w Grupie CCC osiągnęła poziom 2 mld zł - co stanowi wzrost o 41 proc. rok do roku, a także poprawę o 5 proc. do przedpandemicznego drugiego kwartału 2019 r. Jak tłumaczy firma, to efekt powrotu klientów do sklepów stacjonarnych, przy utrzymanej wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz bardzo dobrym debiucie nowej sieci HalfPrice.

Dzięki poprawie marży brutto (+2,2 punkty procentowe rdr) oraz dyscyplinie kosztowej, w podsumowywanym okresie Grupa CCC osiągnęła także wysoką marżę EBITDA, tj. 11,3 proc.

– Pierwsze półrocze zamykamy w Grupie CCC wysokim poziomem przychodów i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi dalej sukcesywnie wzmacniać wartość naszej organizacji i inwestować w jej rozwój – mówi Kryspin Derejczyk, wiceprezes CCC ds. finansowo-księgowych. 

Rozwój modelu omnichannel

W ramach wzmacniania omnichannelowego modelu, CCC rozpoczęło w raportowanym okresie sprzedaż online na kolejnych rynkach zagranicznych (m.in. w Rosji). Wybrane produkty Grupy debiutują również na platformach marketplace, takich jak Allegro, Wildberries, Zalando czy Kasta.

Jak wylicza CCC, w ramach całej grupy działa obecnie przeszło 90 sklepów internetowych w 19 krajach, co przekłada się na strukturę przychodów. Udział sprzedaży online w drugim kwartale wyniósł 43 proc. (wzrost o 3,6pp).

Sprzedaż głównego silnika e-commerowego Grupy eobuwie.pl wyniosła w drugim kwartale 805 mln zł (+55 proc. rdr), przy rentowności EBITDA na poziomie 7,8 proc. Eobuwie.pl chwali się także wynikami osiągniętymi na rynkach zagranicznych. Przychody spółki wzrosły odpowiednio o 78 proc. w Grecji, 88 proc w Niemczech oraz 167 proc. we Francji.

Ekspansja zagraniczna i technologiczne nowości

Przy okazji publikacji kwartalnych wyników, CCC podsumowała również podjęte w tym roku działania rozwojowe w ramach grupy.

CCC jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie wdrożyła niedawno płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. Dzięki usłudze PayPo, klienci mogą zabrać buty do domu i zapłacić za nie po 30 dniach.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Takiej sprzedaży CCC nie miała jeszcze nigdy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.107.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!