Spółka TXM poprawiła wyniki w pandemicznym roku. Firma zarządzająca siecią sklepów dyskontowych zmniejszyła w 2020 r. stratę netto do 12,38 mln zł z 57,39 mln zł w 2019 r. W tym okresie wynik na sprzedaży uległ poprawie o blisko 25 mln zł w ujęciu r./r. Wypracowana została dodatnia EBITDA, a co szczególnie istotne utrzymano płynność finansową.
- TXM powoli wychodzi na prostą. Rok 2020 to czas wdrażania nowej strategii, która ma przynieść wzrost sprzedaży.
- Pandemia nie ułatwiła tego zadania, jednak dzięki zakończonemu w ubiegłym roku postępowania restrukturyzacyjnego, firma liczy na wsparcie finansowe w ramach rządowych programów pomocowych.
- Na kolejne okresy patrzymy z umiarkowanym optymizmem. Liczymy, że z początkiem maja br. zostaną w pełnym zakresie otwarte galerie handlowe, a w kolejnych miesiącach spodziewamy się dalszego luzowania obostrzeń – podkreśliła wiceprezes TXM Agnieszka Smarzyńska.