TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, uzyskała w 2021 roku przychody ze sprzedaży o 6 proc. wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku 2020 roku. Wynik ten jest zdeterminowany pandemią (spadek liczby klientów i ograniczony wzrost sprzedaży), niższym o 14 proc. stanem sieci handlowej w pierwszym kwartale 2021 roku, w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku, widocznym już pod koniec ub. roku negatywnym wpływem inflacji na zakupy.
- Łączne przychody TXM w 2021 roku wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku o 6 proc. (o 7,6 mln zł), do 146 mln 335 tys. zł.
- Pod koniec 2021 roku widoczny zaczął być jednak wpływ spadku zasobności portfela zakupowego klientów jako wynik rosnących cen oraz rat kredytowych.
- W zakresie działalności kontynuowanej nastąpił wzrost sprzedaży sklepów na polskim rynku o 5 proc., przy zmniejszeniu ich łącznej powierzchni o 9 proc. i liczby o 6 proc. w porównaniu do 2020 roku.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl