Wielka reaktywacja polskiej marki odzieżowej. Próchnik wraca po latach

Wielka reaktywacja polskiej marki odzieżowej. Próchnik wraca po latach
Reaktywacji Próchnika podjął się Tomasz Ciąpała, prezes i główny udziałowiec działającego w Łańcucie producenta odzieży męskiej Lancerto fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    Aleksandra Helbin
  • Dodano: 11-05-2022 15:24

Marka Próchnik to historia polskiego przemysłu odzieżowego. Jeszcze kilka lat temu jej właściciel rywalizował z największymi producentami mody męskiej, by ostatecznie w 2018 roku ogłosić upadłość. Dzisiaj modowa marka odradza się pod skrzydłami nowego właściciela. Reaktywacji Próchnika podjął się Tomasz Ciąpała, prezes i główny udziałowiec działającego w Łańcucie producenta odzieży męskiej Lancerto.

  • Marka Próchnik ma nowego właściciela.
  • Transakcja dotycząca przejęcia praw do marki została zawarta w pierwszym kwartale 2022 roku.
  • Głównym inwestorem jest spółka Premium Fashion a pomysłodawcą i inicjatorem przedsięwzięcia - Tomasz Ciąpała. To znany w branży przedsiębiorca, prezes i główny udziałowiec Lancerto - producenta odzieży męskiej z siedzibą w Łańcucie.

- Jestem przekonany, że tchniemy nowego ducha w markę Próchnik 1948, która na rynku nadal cieszy się estymą i budzi najlepsze skojarzenia. To jedna z najstarszych polskich marek. Dla kilku pokoleń Polaków Próchnik to marka ikona – znana z najlepszego stylu i wysokiej  jakości - zapowiada Tomasz Ciąpała.

Trudna historia kultowej marki

Przypomnijmy, że założony w 1948 r. Próchnik to nie tylko legenda polskiej mody męskiej, ale także warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, na której była notowana od pierwszej sesji, czyli od 16 kwietnia 1991 r.

Firma miała ambitne plany, chciała rywalizować na rynku z takimi markami jak Bytom czy Vistula. Jednak nie sprostała taniej konkurencji odzieży z Chin. Jej wzornictwo nie pozwalało na rywalizację z zachodnimi markami, a decyzja o rezygnacji z własnego projektowania i szycia, a także przenoszenie produkcji zza granicy do Polski, było gwoździem do trumny. Nie powiodło się również wprowadzenie na rynek drugiej marki - Rage Age, a sytuację pogorszyło rozmycie utrwalonej marki Próchnik, jako producenta tradycyjnych okryć wierzchnich i wprowadzenie logo z motywami historyczno-patriotycznymi oraz militarnymi.

Ostatecznie sąd ogłosił upadłość Próchnika w 2018 r., a ostatnim dniem notowań spółki na GPW był 18 stycznia 2019 r.

Nowe życie Próchnika

Teraz drugie życie kultowej marce chce dać nowy właściciel. Jego zamiarem jest budowanie biznesu na solidnych podstawach. Z szacunkiem dla przeszłości i bogatego dziedzictwa marki, ale patrząc odważnie w przyszłość, oferując nowy  asortyment, którego Próchnik nigdy nie miał, przy tym poszukując nowych klientów i rynków. Bazą ma być wysokiej jakości produkt opakowany w znakomitej jakości obsługę klienta.

Tomasz Ciąpała szacuje, że zakup praw do marki wraz z inwestycją w nowy system sprzedaży, projektowaniem i uszyciem pierwszej kolekcji to koszt rzędu kilkunastu milionów złotych.

- Intuicja podpowiada, że połączenie marki z tradycjami z naszą wizją spodoba się klientom i doprowadzi do powstania silnego gracza na rynku mody premium. Mam ambitną wizję przyszłości Próchnika - chciałbym, aby kiedyś powstała spektakularna kolekcja na 100-lecie tej polskiej marki. Biorąc pod uwagę, że marka ma już za sobą 75 lat niesamowicie ciekawej historii, plan wydaje się realny - podsumowuje Tomasz Ciąpała.

Pełną parą ruszyły już prace projektowe. Jak zdradza nowy właściciel marki, autorem nadchodzącej kolekcji nowego Próchnika ma być jeden z najwybitniejszych polskich projektantów, pracujący dla branży od ponad 20 lat. Więcej na jego temat jednak nie ujawnia.

Start produkcji zapowiadany jest już w najbliższych miesiącach. Jeszcze w 2022 roku zapowiadana jest z kolei premiera kolekcji dodatków i akcesoriów marki Próchnik. Pełna oferta ubrań oraz akcesoriów przewidzianych na wiosnę i lato dostępna będzie w pierwszym kwartale przyszłego roku.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Wielka reaktywacja polskiej marki odzieżowej. Próchnik wraca po latach

  • xyz 2022-05-12 15:42:50
    Historia upadku ma grubsze podłoże. Pani Aleksandro, trochę wysiłku dziennikarskiego. Trzymam kciuki za reaktywację.
  • CFO 2022-05-12 08:57:43
    Powodzenia! Bardzo lubię markę Lancerto za klasyczną elegancję, jakość i obsługę. Tylko nie szalejcie z cenami i ostrożnie z rozwojem Próchnika, żeby nie przeinwestować i nie położyć Lancerto. Gdzie będę się wtedy ubierał??
    • E Zegna 2022-05-15 16:12:31
      W lumpeksie mają też dobry towar. Codziennie świeże dostawy, a i promocji co niemiara!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.25.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!