PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wielton, Amica, LPP, Tele-Fonika. Polsce eksporterzy największymi optymistami w UE

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
27-03-2018 10:12 |  aktualizacja: 27-03-2018 10:07
Wielton, Amica, LPP, Tele-Fonika. Polsce eksporterzy największymi optymistami w UE

Wśród najbardziej perspektywicznych rynków dla polskich eksporterów i importerów znalazły się również Stany Zjednoczone.

Fot. Shutterstock.

Polsce eksporterzy najbardziej optymistyczni w UE. Aż 78 proc. firm oczekuje, że ich obroty handlowe wzrosną w 2018 roku. Plasuje ich to na pierwszym miejscu wśród firm z Unii Europejskiej. Seco/Warwick

  • W ujęciu globalnym polskie firmy prowadzące handel zagraniczny zajęły 10. pozycję pod względem poziomu optymizmu.
  • Polscy handlowcy wskazywali najczęściej na Niemcy i Francję, jako kierunki rozwoju biznesu, ale także na USA.
  • 66 proc. ankietowanych polskich firm przewiduje wzrost zapotrzebowanie na instrumenty służące finansowaniu handlu.
Tak wynika z międzynarodowego badania opinii, przeprowadzonego na zlecenie banku HSBC przez agencję badawczą Kantar. Wzięło w nim udział ponad 6 tys. firm z 26 krajów, w tym 200 przedsiębiorstw zaangażowanych w międzynarodową wymianę handlową rodem z Polski.

 Ranking globalny

W ujęciu globalnym Polska zajęła 10. pozycję pod względem poziomu optymizmu, wśród firm prowadzących handel zagraniczny. Większymi optymistami niż polskie firmy okazały się przedsiębiorstwa z: Bangladeszu, Indii, Tajlandii, Wietnamu, Chin, Malezji, Meksyku, Argentyny i Turcji.

Pytani o powody optymistycznego nastawienia, polscy eksporterzy i importerzy najczęściej wskazywali na wzrost popytu na ich towary i usługi (39 proc.), spadające koszty transportu i logistyki (27 proc.) oraz korzystną sytuację gospodarczą (26 proc.).

Jedna czwarta rodzimych respondentów wskazała dodatkowo na rosnące wykorzystanie technologii.

Kierunki ekspansji


Poproszeni o wskazanie najbardziej obiecujących kierunków rozwoju biznesu w perspektywie 3-5 lat, polscy handlowcy wskazywali najczęściej na Niemcy (24 proc.) i Francję (11 proc.).

- Coraz więcej jest przykładów firm, które osiągnąwszy silną pozycję w najbliższym sąsiedztwie Polski, Europie Środkowo-Wschodniej, stawiają obecnie na rozwój w Europie Zachodniej, gdzie upatrują dla siebie szans rozwoju biznesu - mówi Piotr Winnicki, dyrektor Departamentu Finansowania Handlu i Faktoringu w HSBC Bank Polska. - Dla wielu z nich budowa rozpoznawalności marki w tej części Starego Kontynentu to kolejny krok na drodze do budowania globalnej marki.

HSBC wskazuje kilka takich przykładów.

Model biznesowy Grupy Wielton polega na budowaniu globalnej skali biznesu poprzez przejmowanie silnych, lokalnych marek. Działa jako multibrand, a przejmowane spółki są partnerami.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 184 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

580 890 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.