PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wyniki finansowe Zalando rozczarowały analityków

Autor: Wnp.pl (PS)
07-08-2018 15:28 |  aktualizacja: 07-08-2018 16:13
Wyniki finansowe Zalando rozczarowały analityków

Strony Zalando odwiedziło w II kwartale więcej klientów, ale na zakupy przeznaczali mniejsze kwoty.

Fot. Shutterstock.com

Dalekie od oczekiwań analityków giełdowych wyniki finansowe po drugim kwartale 2018 roku przedstawiła niemiecka spółka Zalando, największy w Europie dom wysyłkowy i sklep online odzieży i obuwia. Stało się tak, pomimo rekordowo dużej liczby odwiedzin na stronie firmy.

Spółka sprzedała w drugim kwartale towary wartości 1,33 mld euro, czyli o 21 proc. większej w porównaniach rocznych. Jednak skorygowany zysk operacyjny, czyli zysk przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) wzrósł o 15 procent - do 94 mln euro, czyli mniej, niż zakładały średnie prognozy analityków, informuje agencja Reuters.
W efekcie akcje Zalando na giełdzie we Frankfurcie spadły w ciągu dnia o 6 proc., co było najgorszą przeceną od 12 miesięcy i największym spadkiem w indeksie MDAX.

Prezes zarządu Rubin Ritter powiedział, że rynek mody pozostawał „pod wpływem wielu wyzwań”. Dodał zarazem, że kluczowe wskaźniki wydajności były pozytywne, a wśród nich zaliczył wzrost aktywnych klientów odwiedzających stronę Zalando - do 24,6 mln w drugim kwartale.

Jednak średnia wartość koszyka zakupów zmalała do 60,40 euro, w porównaniu z 64,50 euro  w drugim kwartale 2017 r. Spadek ten Ritter objaśniał tym, że więcej osób robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych,  ale robi to częściej. Jak zaznaczył, wpływ na wartość koszyka zakupów mają także młodsi klienci, wybierający towary o niższej cenie.

Natomiast częstsze, lecz „drobniejsze” zakupy zwiększają koszty logistyczne Zalalando. W I połowie br. spółka przeznaczyła spore nakłady na inwestycje w logistykę, które wyniosły 109 mln euro. W całym roku mają one wynieść około 350 mln euro.

Według Rittera, zarząd oczekuje osiągnięcia w całym 2018 roku wzrostu przychodów od 20 do 25 procent, natomiast EBIT na koniec roku powinna zmieścić się w przedziale 220-270 mln euro.

Zalando, który rozpoczął działalność w Berlinie w 2008 r., od niedawno oferuje online także produkty kosmetyczne oraz otworzył pierwszy sklep urody w Berlinie. W ten sposób poszedł śladami swoich największych konkurentów, takich jak H & M i brytyjskiego rywala online – ASOS

Zalando jest obecny na polski rynek od maja 2012 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • PK 2018-08-08 11:26:43
    Ubrania w internecie kupuję w polskim RESERVED :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.27.243
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 437 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

574 373 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.