Wyniki LPP pod presją pandemii

Wyniki LPP pod presją pandemii
Reserved to sztandarowa marka LPP. Zapewnia niemal połowę przychodów. Fot. Mat. pras.

Na koniec pierwszego półrocza LPP zanotowała skonsolidowaną stratę netto w wysokości 392,6 mln zł. Rok wcześniej firma mogła się pochwalić 55,2 mln zł zyskiem. Takie pogorszenie wyników to efekt lockdownu wiosną tego roku spowodowanego pandemią koronawirusa.

Przychody LPP w pierwszym półroczu (spółka stosuje własny rok obrachunkowy - pierwsze półrocze obejmuje okres od początku lutego do końca lipca) stopniały o ponad 20 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem o 20,6 proc. i wyniosły 3 307,9 mln zł wobec 4165,4 mln zł rok wcześniej. O ponad połowę mniejsza była również EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją) która wyniosła 325,7 mln zł wobec 721,6 mln zł rok wcześniej.

Zobacz też: LPP: to największy kryzys w historii firmy

Pogorszenie wyników to efekt zamknięcia galerii handlowych wiosną tego roku w ramach przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Jak wyjaśnia spółka w raporcie, sprzedaż w salonach stacjonarnych stanowiła 90 proc. przychodów grupy, lockdown był więc równoznaczny z zakręceniem kurka z pieniędzmi.

Zobacz też: LPP szykowało się na kryzys. Ale nie na taki

- Wybuch pandemii oraz wprowadzone restrykcje, wymusiły na klientach grupy dokonywanie zakupów w sklepach internetowych poszczególnych marek LPP, które w tym czasie zanotowały bardzo wysokie dynamiki przychodów. Jednakże wzrosty przychodów w kanale on-line nie zrekompensowały spadków w kanale tradycyjnym czego rezultatem był spadek przychodów grupy w pierwszym  półroczu 2020/21 - tłumaczy spółka w raporcie.

Największy spadek sprzedaż między lutym a lipcem zanotowały marki Mohito i Cropp – nieco ponad jedną trzecią. Sprzedaż sztandarowej marki grupy LPP – Reserved (zapewnia niemal połowę przychodów) spadła o 26,2 proc. Jedynie marka Sinsay zanotowała wzrost przychodów rok do roku aż o 35 proc. (a w drugim kwartale - czyli wg. LPP między majem a lipcem – nawet nieco ponad 60 proc.

Na koniec I półrocza 2020/21 GK LPP oferowała klientom swoje produkty w 1 779 salonach o łącznej powierzchni 1 304,9 tys. m2. W porównaniu z I półroczem ubiegłego roku powierzchnia sklepów stacjonarnych grupy wzrosła o 14,9 proc..

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Wyniki LPP pod presją pandemii

  • wasa 2020-10-09 13:26:58
    Cała branża dostała po tyłku, LPP i tak na tle innych wypada dobrze.
  • Igor 2020-10-09 12:00:20
    Można było się tego spodziewać, pierwszy kwartał w odzieżówce zawsze ciężki, a potem pandemia. Na szczęście spółka już wychodzi z kryzysu. Czekam na raport za III kwartał.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!