31 milionów aktywnych klientów, ponad 4 mld wizyt na stronie i 145 milionów zamówień - tak 2019 rok podsumowała platforma ecommerce Zalando. Oznacza to, że w ciągu minionych 12 miesięcy grono użytkowników serwisu zakupowego powiększyło się o 17 proc., czyli o 4,6 milionów klientów.
- Sklep internetowy ma ambitne plany na nadchodzące lata. Chce poszerzyć swój segment sprzedaży premium. Chce rozbudować też swoją ofertę marek luksusowych.
- W planach Zalando jest też otworzenie kategorii odzieży "z drugiej ręki". Ma się pojawić już na jesieni tego roku.
- Firma planuje też otwarcie nowego logistycznego centrum w Hiszpanii.
Przez cały rok platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia zwiększyła swój GMV (wolumen towarów brutto - termin używany w handlu detalicznym online do określenia całkowitej wartości sprzedaży) o 23,6 proc. do 8,2 mld euro (w 2018 - 6,6 mld euro), a przychody o 20,3 proc., do poziomu 6,5 mld euro (wobec 5,4 mld euro w 2018 roku) i osiągnęła skorygowany zysk EBIT (zysk operacyjny) w wysokości 224,9 mln euro (173,4 mln euro w 2018 roku).
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl