Polacy coraz częściej traktują zegarek na rękę w kategoriach elementu biżuterii i dodatku do stylizacji niż samego tylko czasomierza – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Timex Polska. Jeszcze kilkanaście lat temu najważniejszą cechą przy wyborze zegarka była jego dokładność. Obecnie największą uwagę zwracamy na wygląd. Trend ten jest szczególnie widoczny wśród ludzi młodych.
- Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone na grupie Polaków powyżej 15. roku życia, którym zostały zadane dwa pytania: czym jest dla nich zegarek na rękę oraz jakie czynniki biorą pod uwagę przy jego zakupie.
- Motywacją do badania, które w zbliżonej formie zostało przeprowadzone dla Timexa w 2006 roku, było sprawdzenie, w jakim stopniu postępująca w ostatnich latach digitalizacja wpływa na trendy i przyzwyczajenia Polaków.
- Zegarek to w pierwszej kolejności przyrząd do mierzenia czasu – była to najpopularniejsza odpowiedź zarówno 13 lat temu, jak i obecnie. Różnice procentowe są jednak znaczne.