PARTNERZY PORTALU

Ogromne dodatkowe koszty w motoryzacji. 7 mld euro, i to rocznie

Ogromne dodatkowe koszty w motoryzacji. 7 mld euro, i to rocznie
Przyspieszana przez zjawiska związane z pandemią automatyzacja produkcji wymaga przekwalifikowania pracowników. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 04-12-2020 12:00

Zastępowanie napędów spalinowych elektrycznymi będzie oznaczało konieczność przekwalifikowania dużej grupy pracowników sektora automotive – u producentów aut, dostawców części i technologii, a także w stacjach obsługi. Koszt szkolenia to około 10 tysięcy euro za osobę.

  • Nowe napędy i automatyzacja zmieniają oblicze branży automotive.
  • Po modernizacji w zakładach Volkswagen Poznań trzykrotnie zwiększyło się zapotrzebowanie na operatorów robotów.
  • Przemysł motoryzacyjny w Europie chce w najbliższych latach szkolić około 700 000 pracowników rocznie. W całym motoryzacyjnym łańcuchu wartości będą musiały się zmienić kwalifikacje ponad 14 mln pracowników,
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Ogromne dodatkowe koszty w motoryzacji. 7 mld euro, i to rocznie

  • Jacek D 2020-12-08 03:04:52
    Dziuby, ale zaraz, po modernizacji, która wprowadziła automatyzację, fabryka VW musiała trzykrotnie zwiększyć zatrudnienie robotyków... Jednocześnie nie podajecie danych o oszczędnościach jakie taka automatyzacja daje (x stanowisk konwencjonalnych, wolny do zadysponowania czas na pozostałych stanowiskach, lepsze i szybsze dane do raportów). Tak się robi klickbaitowe tytuły?
  • WojtekSx 2020-12-06 13:15:07
    Taki tam tylko drobny problem z sieciami elektroenergetycznymi, które są przestarzałe i wymagające GIGANTYCZNYCH inwestycji. Już dziś są lokalnie probleny z podpinaniem instalacji fotowoltaicznych z powodu przeciążeń dostarczanej energii przz prosumentów. Moce potrzebne do ładowania samochodów wymagają naprawdę dużych mocy i wydajnej infrastruktury.
  • automobilista 2020-12-04 22:05:12
    A potem się okaże, że elektromobilność nie jest wcale takie cool, jak nam to próbują producenci tego chłamu wmawiać. Wystarczy się przyjrzeć, ile surowców i za jaka cenę potrzeba do budowy aut elektrycznych. O tym, co z milionami zużytych akumulatorów się potem stanie, nikt nie mówi. Po co? Żeby klienci się rozmyślili i nie dlai nam zarobić....
    • elektryk 2020-12-05 12:09:39
      Będą wykorzystane jako magazyny energii.
      • jn 2020-12-05 17:50:55
        "Będą wykorzystane jako magazyny energii." A co potem? To tylko odsuwanie problemu. To tak, jakby odkładać wizytę u dentysty. Na razie nie boli, a potem...
      • elektryk 2020-12-06 11:35:19
        Baterie już niebawem też będą poddawane recyklingowi tak jak zwykłe akumulatory bo tam są cenne surowce. Cały świat pracuje nad nowymi technologiami odzysku z baterii bo to jest olbrzymia kasa a nikt rozsądny nie będzie wyrzucał jej na śmietnik.
  • Fred 2020-12-04 15:31:05
    no i wszyscy zarobią, a spalin na ulicach miast będzie mniej
    • PytaM 2020-12-04 15:39:19
      A kto za to zapłaci?
      • realista 2020-12-05 12:20:40
        Tylko w rosji zdrowie jest najmniej ważne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.133.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!