PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przemysł 4.0

Zaskakujące badanie: Innowacyjność nie jest celem inwestycji w technologie

Autor: PAP/AH
04-12-2018 20:39
Zaskakujące badanie: Innowacyjność nie jest celem inwestycji w technologie

Niektórzy liderzy, jak wynika z badania, mogą mieć trudności z nadążaniem za szybkim tempem przemian technologicznych.

fot. Shutterstock

Dla połowy ankietowanych firm głównym celem inwestycji w transformację cyfrową jest usprawnienie dotychczas stosowanych rozwiązań. Na zwiększenie innowacyjności wskazuje tylko 23 proc. przedsiębiorstw - wynika z badania dot. Przemysłu 4.0 firmy doradczej Deloitte.

  • Globalne badanie "Paradoks Przemysłu 4.0. Pokonywanie przeciwności na drodze przekształceń cyfrowych" firma Deloitte przeprowadziła wśród 361 przedstawicieli kadry kierowniczej z jedenastu krajów obu Ameryk, Azji i Europy.
  • Niemal wszyscy respondenci (94 proc.) deklarują, że transformacja cyfrowa jest strategicznym priorytetem dla ich przedsiębiorstwa.
  • Jednak tylko 68 proc. uważa, że technologie mają kluczowe znaczenie dla utrzymania rentowności ich organizacji.
Mimo że transformacja cyfrowa przynosi oszczędność czasu i kosztów, to liderzy nie przekładają ich na wyższe zyski przedsiębiorstw - wskazano. Ankietowani przyznają, że choć więcej inwestują w technologie, to mniejsze środki przeznaczą na badania i rozwój.

Według autorów raportu wprowadzane w firmach usprawnienia technologiczne mają na celu "raczej zabezpieczenie działalności i utrzymanie obecnej pozycji", niż rozwój nowych modeli biznesowych i produktów.

Niektórzy liderzy, jak wynika z badania, mogą mieć trudności z nadążaniem za szybkim tempem przemian technologicznych. Jako jeden z powodów wskazali "niedobór odpowiednio przygotowanej kadry" - aż 35 proc. badanych menedżerów na pytanie o najważniejsze wyzwania organizacyjne, wskazała znalezienie, szkolenie i zatrzymanie w firmie odpowiednich fachowców.

- Przemysł 4.0 to wciąż stosunkowo nowy temat dla naszego rynku. Widzimy, że firmy w Polsce myślą w tym kontekście bardziej o zwiększeniu efektywności, niż o innowacjach sensu stricto - oceniła, cytowana we wtorkowym komunikacie, Irena Pichola z Deloitte.

Według niej można przyjąć, że nadal znajdujemy się w trakcie trzeciej rewolucji przemysłowej, czyli czerpiemy korzyści z automatyzacji i komputeryzacji.

Z analizy ekspertów Deloitte wynika, że tym co najczęściej napędza firmy (50 proc.) do wdrażania innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanych technologii, jest szybsze osiąganie obecnych celów, czyli usprawnienie dotychczasowych procesów. Zwiększenie innowacyjności organizacji jest celem jedynie dla 23 proc. biorących udział w badaniu. - Zaawansowane technologie są więc przede wszystkim stosowane do podniesienia produktywności, a więc nie wykorzystują w pełni ich możliwości. Takie działanie ma sens w fazie testowej, kiedy firma zakłada budowanie fundamentów pod transformację cyfrową oraz przygotowuje i szkoli kadrę. Przychodzi jednak moment, kiedy trzeba wyjść poza myślenie krótkoterminowe i spojrzeć szerzej na możliwości wykorzystania zachodzących zmian, by nie stracić swojej przewagi konkurencyjnej - oceniono.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (2)

  • Gdzie w tym rozsądek? 2018-12-04 22:51:29
    Ale o jakiej cyfrowej transformacji w ogóle mówimy? By zmuszać zwykłych ludzi do zakładania kont internetowych w sieci, jak zrobiły banki, które oferując ludziom samodzielność( sam se załatwiaj przelewy) poprzez bankowość online. Tylko jest to stres dla ludzi i trzeba pamiętać hasło i w ogóle to strach trzymać pieniądze w sieci, a gdyby był jakiś atak albo wyciek danych? No to jest dramat. Gdziekolwiek się człowiek nie ruszy coraz częściej spotyka się z przymusem usieciowienia swojego życia czy tego chce czy nie. Ta cała informatyzacja usług jest nie potrzebna tak samo jak dokumentów. Wygodę mają tylko ci, którzy to wdrażają, a zwykli ludzie tylko narzekają, ale nawet tego nie potrzebują, nie chcą, a wciska się im to na siłę, a nawet nie mówi o zmianach, nie konsultuje z nimi, nie pyta o zdanie. Czy zatem to jest demokratyczne podejście do klienta? No chyba nie. O biometrię też nikt nikogo nie pytał a smartfony np. z tymi systemami zostały od tak przyjęte na rynek, bez poczucia zagrożenia jakiegokolwiek. Czy wszystkie firmy, które przymuszają do informatyzacji usług robią z ludzi durniów? Nikt nie jest głupi. Cyfryzacja nie dość że zniewala i cholernie od siebie uzależnia to jeszcze zabiera prywatność, a czasem nawet bezpieczeństwo. Potrzebne to wszystko jak rybie ręcznik naprawdę. Niedługo to będzie tak, że smartfon będzie musiał być obligatoryjny, bo bez niego nic nie załatwisz. Zastanówmy się czasem, czy aby nie prowadzimy do współczesnego niewolnictwa?. Smartfony pokazały w całej krasie ich potencjał uzależniający i to w jaki sposób kontrolują ludzi. A teraz się mówi o internecie rzeczy, to będzie tylko jeszcze gorsze i do reszty zohydzi smak życia, jeszcze bardziej niż uczyniły to smartfony. I po cholerę te biometrie? Znakować ludzi jak bydło? No bez przesady, dawać swoje unikalne cechy jak skan palca, dłoni, skan oka, twarzy, by później to było pretekstem do wdrażania czipów? Komu zależy na globalnym niewolnictwie, którego zapoczątkowały smartfony? Świat oszalał czy co?
  • IT inżynier 2018-12-05 08:08:47
    są dobre strony wdrażania tych systemów ale jak wiemy z doświadczenia, dane ludzi są "hakowane".Ilu obywateli już na tym cierpi ? Nie mamy statystyk ale są toi już miliony na świecie. Gwarantowano nam że bitkonów nie można wykraść ale wykradają. Banki obiecywały bezpieczeństwo, itd... To dopiero początek problemów bo jest coraz więcej naszych danych w systemie i napewno oszuści to wykorzystają..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.90.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


24 612 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.