Awaria komunikatora sparaliżowała Koreę Południową

Awaria komunikatora sparaliżowała Koreę Południową
Pożar w centrum przetwarzania danych doprowadził do odcięcia od kluczowych dla Koreańczyków aplikacji grupy Kakao Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Instytut Boyma
  • Dodano: 28-10-2022 11:02

Pożar w centrum przetwarzania danych doprowadził do odcięcia od kluczowych dla Koreańczyków aplikacji grupy Kakao. Ponad 40 mln aktywnych użytkowników musiało czekać prawie dwa dni na powrót do pełnej dostępności swojego ulubionego komunikatora oraz pozostałych ważnych serwisów.

  • Awaria ta wywołała dyskusję o bezpieczeństwie technologicznym kraju oraz monopolizacji tamtejszego biznesu, a jej efektem jest m.in. rezygnacja ze stanowiska prezesa korporacji.
  • KakaoTalk to największy komunikator w Korei Południowej - w kraju z 51,6 mln mieszkańców korzysta z niego 41,12 mln użytkowników.
  • Do ekosystemu grupy Kakao należą także m.in narzędzie płatnicze KakaoPay, Kakao T (taxi), Kakao Games, Kakao Webtoon oraz platforma e-commerce Kakao Zigzag.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Korea Południowa

    Przelicz walutę
  • won (KRW)

  • 0,349 złoty (PLN)

    0,074 EUR, 0,080 USD

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Awaria komunikatora sparaliżowała Koreę Południową

  • rozbawiony 2022-10-31 13:27:23
    Smartfonowe sieroty.I tyle w temacie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.211.239.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!