PARTNERZY PORTALU

#Azjatech: Nie tylko Huawei. Rośnie kolejny chiński gigant elektroniczny

Głównym wyzwaniem dla Xiaomi na globalnych rynkach jest rodzima konkurencja. Fot. Shutterstock.com

Szenzheński Xiaomi, jeden z chińskich liderów elektroniki, wejdzie na japoński rynek wcześniej niż przewidywano. Jeszcze niedawno zarówno media, jak i przedstawiciele firmy typowali, że firma otworzy swoje pierwsze salony w Japonii dopiero w przyszłym roku. Plany uległy przyspieszeniu: chiński gigant zadebiutował w Kraju Kwitnącej Wiśni już 9 grudnia.

Za taką decyzją firmy stoi polityka ekspansji na rynkach Azji Wschodniej i zdywersyfikowania rynków zbytu, co pozwoliłoby utrzymać dotychczasowy wzrost. W lipcu bieżącego roku wynosił 20,2 proc. r/r.  Jednak na podstawie niedawno opublikowanego przez firmę raportu sprzedaży można wywnioskować, że Xiaomi będzie mieć problem z utrzymaniem takiego tempa rozwoju. Stąd zapewne przyspieszenie realizacji planów w Japonii.

Xiaomi podbija kolejne rynki. W 2018 roku liczba produktów firmy sprzedanych w Europie Zachodniej wzrosła czterokrotnie. w Indonezji firma jest drugim najpopularniejszym producentem smartfonów po koreańskim Samsungu. Obecnie jednym z największych rynków zbytu są dla Xiaomi także Indie, gdzie w tym roku zanotowano rekordowy wzrost stacjonarnej sprzedaży smartfonów, bo aż o 70 proc. W największym państwie Subkontynentu Xiaomi prześcignęło Samsunga, stając się numerem jeden wśród najchętniej wybieranych marek elektronicznych. W Chinach kontynentalnych wciąż dominuje Huawei, który w obliczu wojny handlowej na linii ChRL-USA cieszy się wsparciem rodaków.

Głównym wyzwaniem dla firmy na globalnych rynkach jest rodzima konkurencja: pekiński Huawei, ale także Oppo i Vivo, oba z prowincji Guangdong ze stolicą w Kantonie. Huawei jest aktualnie drugim na świecie po Samsungu producentem telefonów, z 18 proc. udziałem na rynku sprzedaży smartfonów wedle danych Counterpoint za trzeci kwartał bieżącego roku. Czwarte miejsce, zaraz po Apple, zajmuje Oppo, (9 proc. udziału na rynku) i Vivo (8 proc. ), które z kolei idzie ramię w ramię z Xiaomi. 

Problemy Huawei, takie jak ograniczony dostęp do wielu amerykańskich technologii, jak systemy mobilne Google’a (GMS) czy kłopoty wizerunkowe, mogą okazać się dla konkurencji szansą. Czas pokaże, czy strategia Xiaomi pozwoli im stać się numerem jeden wśród chińskich gigantów na rynkach zagranicznych.
 
×
  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,553 złoty (PLN)

    0,130 EUR, 0,144 USD
  • Japonia

    Przelicz walutę
  • jen (JPY)

  • 3,498 złoty (PLN)

    0,824 EUR, 0,913 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: #Azjatech: Nie tylko Huawei. Rośnie kolejny chiński gigant elektroniczny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.240.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!