PARTNERZY PORTALU

#Azjatech: Nie tylko Huawei. Rośnie kolejny chiński gigant elektroniczny

#Azjatech: Nie tylko Huawei. Rośnie kolejny chiński gigant elektroniczny
Głównym wyzwaniem dla Xiaomi na globalnych rynkach jest rodzima konkurencja. Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Instytut Boyma
  • Dodano: 13-12-2019 14:55

Szenzheński Xiaomi, jeden z chińskich liderów elektroniki, wejdzie na japoński rynek wcześniej niż przewidywano. Jeszcze niedawno zarówno media, jak i przedstawiciele firmy typowali, że firma otworzy swoje pierwsze salony w Japonii dopiero w przyszłym roku. Plany uległy przyspieszeniu: chiński gigant zadebiutował w Kraju Kwitnącej Wiśni już 9 grudnia.

Za taką decyzją firmy stoi polityka ekspansji na rynkach Azji Wschodniej i zdywersyfikowania rynków zbytu, co pozwoliłoby utrzymać dotychczasowy wzrost. W lipcu bieżącego roku wynosił 20,2 proc. r/r.  Jednak na podstawie niedawno opublikowanego przez firmę raportu sprzedaży można wywnioskować, że Xiaomi będzie mieć problem z utrzymaniem takiego tempa rozwoju. Stąd zapewne przyspieszenie realizacji planów w Japonii.

Xiaomi podbija kolejne rynki. W 2018 roku liczba produktów firmy sprzedanych w Europie Zachodniej wzrosła czterokrotnie. w Indonezji firma jest drugim najpopularniejszym producentem smartfonów po koreańskim Samsungu. Obecnie jednym z największych rynków zbytu są dla Xiaomi także Indie, gdzie w tym roku zanotowano rekordowy wzrost stacjonarnej sprzedaży smartfonów, bo aż o 70 proc. W największym państwie Subkontynentu Xiaomi prześcignęło Samsunga, stając się numerem jeden wśród najchętniej wybieranych marek elektronicznych. W Chinach kontynentalnych wciąż dominuje Huawei, który w obliczu wojny handlowej na linii ChRL-USA cieszy się wsparciem rodaków.

Głównym wyzwaniem dla firmy na globalnych rynkach jest rodzima konkurencja: pekiński Huawei, ale także Oppo i Vivo, oba z prowincji Guangdong ze stolicą w Kantonie. Huawei jest aktualnie drugim na świecie po Samsungu producentem telefonów, z 18 proc. udziałem na rynku sprzedaży smartfonów wedle danych Counterpoint za trzeci kwartał bieżącego roku. Czwarte miejsce, zaraz po Apple, zajmuje Oppo, (9 proc. udziału na rynku) i Vivo (8 proc. ), które z kolei idzie ramię w ramię z Xiaomi. 

Problemy Huawei, takie jak ograniczony dostęp do wielu amerykańskich technologii, jak systemy mobilne Google’a (GMS) czy kłopoty wizerunkowe, mogą okazać się dla konkurencji szansą. Czas pokaże, czy strategia Xiaomi pozwoli im stać się numerem jeden wśród chińskich gigantów na rynkach zagranicznych.
 

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Japonia

    Przelicz walutę
  • jen (JPY)

  • 3,421 złoty (PLN)

    0,729 EUR, 0,742 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: #Azjatech: Nie tylko Huawei. Rośnie kolejny chiński gigant elektroniczny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.252.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!