PARTNERZY PORTALU

Badanie rynku w Chinach. Jak nie ponieść porażki na samym starcie?

Znajomość nawyków i preferencji konsumenckich jest kluczem do podboju rynku chińskiego Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 20-06-2018 21:00

Co łączy Nike, BMW oraz Quakera? Co odróżnia je od McDonald's i KFC? Wszystkie wymienione firmy to międzynarodowe koncerny, które są obecne na rynku chińskim od lat, jednak pierwsza grupa popełniła kardynalne błędy wynikające z niewystarczającego zbadania rynku. Druga grupa natomiast doskonale zrozumiała odmienności chińskiego rynku i przekuła je w niesamowity sukces.

Zainteresowanie ekspansją zagraniczną wśród MŚP wciąż rośnie, a rozważane kierunki są coraz odważniejsze. Chiny postrzegane są jako niesamowita szansa przez swoją ogromną bazę konsumencką. Wejście na rynek Państwa Środka to jednak wyzwanie, któremu mogą sprostać nieliczne przedsiębiorstwa. Proces przygotowań należy rozpocząć od dogłębnego zbadania rynku, które pozwoli nam ocenić, czy nas produkt ma szansę na odniesienie sukcesu, ale także dostarczy nam niezbędnej wiedzy, o tym jak uwarunkowanie kulturowe, społeczne i gospodarcze wpłynie na nasz proces ekspansji.

W dalszej części tekstu dowiesz się, jakie błędy popełniają wielkie koncerny, dlaczego cyfra '4' jest postrzegana negatywnie i jak polski producent fotelików samochodowych znalazł sposób na przekonanie Chińczyków, że warto zapłacić za bezpieczeństwo dziecka.


×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,555 złoty (PLN)

    0,131 EUR, 0,146 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Badanie rynku w Chinach. Jak nie ponieść porażki na samym starcie?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!