Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu na wszystkich kontynentach

Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu na wszystkich kontynentach
fot. Shutterstock

Do końca wakacji będzie działać 50 zagranicznych biur Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), a do końca roku 70 - powiedział wiceprezes Agencji Wojciech Fedko. Dodał, że firmy zainteresowane zagraniczną ekspansją otrzymają w biurach np. informacje o specyfice danego rynku czy o możliwościach wsparcia.

  • Za pośrednictwem zagranicznych placówek PAIH przedsiębiorcy mogą otrzymać np. informacje, co zrobić, by dostać zagraniczne wsparcie.
  • Do końca roku Agencja ma dysponować 70 przedstawicielstwami za granicą.
  • Jesienią PAIH zorganizuje warsztaty dot. ekspansji zagranicznej dla polskich przedsiębiorców.

- Do końca sierpnia będziemy mieć 50 biur na wszystkich kontynentach, powstało już bowiem biuro w Sydney, które będzie otwierane w sierpniu br. przez prezydenta Andrzeja Dudę podczas jego wizyty w Australii - podkreślił wiceszef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Dodał, że do końca roku Agencja ma dysponować 70 przedstawicielstwami za granicą. - Finalnie w samej Afryce będzie ich dziewięć - powiedział.

Fedko wyliczył, że w najbliższym czasie "startują biura w Seulu, Baku", a w następnej kolejności w Nowym Jorku, Houston, Addis Abebie, Moskwie, Wilnie, Algierze czy Kuwejcie.

Za pośrednictwem zagranicznych placówek PAIH przedsiębiorcy mogą otrzymać np. informacje, co zrobić, by dostać zagraniczne wsparcie.

Jak zaznaczył Fedko, PAIH otwiera biura kierując się skalą rynku, możliwościami wdrożenia projektów strategicznych wskazanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), m.in promocji 12 polskich branż. Dodał, że Agencja otwiera placówki przede wszystkim na tzw. rynkach wschodzących. - Nie bagatelizujemy jednocześnie znaczenia UE, naszego głównego partnera handlowego - podkreślił.

Fedko powiedział, że PAIH przedsiębiorcom, którzy chcą wyjść poza Polskę na rynek UE, pomaga np. rozpoznawać m.in. bariery prawne. - W Holandii np. polskie podmioty mają problemy z zakładaniem rachunków bankowych - powiedział.

Poinformował, że przy każdym biurze Agencja tworzy specjalne zespoły wsparcia, które służą bazą kontaktów, doradztwem. - Chodzi o to, by przedsiębiorcy bez ponoszenia kosztów mogli dowiedzieć się jak najwięcej na temat danego rynku jeszcze w Warszawie - mówił. Jak dodał, kluczowa jest ocena szansy polskiego inwestora na rynku zewnętrznym.

Fedko zapowiedział, że Agencja chce wzmocnić relacje handlowe z Chinami. Dlatego przygotowuje się do uruchomienia na tamtejszym rynku dużej platformy e-handlu. - Mamy nadzieję uzyskać za jej pośrednictwem na początek 200-300 mln dol. obrotu - powiedział. Zaznaczył jednak, że wymaga to odpowiedniego wsparcia marketingowego, logistyki oraz dużej dostępności produktów - oferty składającej się z ok. 400 towarów.

W ocenie Fedko jednym z perspektywicznych dla polskich inwestorów rynków jest Australia. - To dojrzały, stabilny rynek, dostępny pod względem transportu morskiego i lotniczego, który może stać się inwestycyjnie idealnym punktem wejścia na rynki wszystkich państw ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej). Dlatego, że wtedy nie mamy barier celnych na wiele produktów np. spożywczych - zaznaczył. Dodał, że PAIH podpowiada polskim przedsiębiorcom, by się tym regionem zainteresowali, zakładali tam spółki, przejmowali te istniejące. - To są tzw. bramy do Azji, do Afryki - wskazał.

 

×
  • Polska

    Przelicz walutę
  • złoty (PLN)

  • 1 złoty (PLN)

    0,217 EUR, 0,255 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu na wszystkich kontynentach

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.55.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!