PARTNERZY PORTALU

Chińczycy będą wydawać na potęgę. Niech tylko skończy się epidemia

Chińczycy będą wydawać na potęgę. Niech tylko skończy się epidemia
Wzrost handlu i usług w sieci mogą pomóc Chinom w osiągnięciu w tym roku rekordowych wydatków konsumpcyjnych Fot. Shutterstock

Epidemia koronawirusa mocno uderzyła w wiele gałęzi przemysłu i ograniczyła wydatki konsumpcyjne Chińczyków. Zdaniem byłego wiceministra handlu Chin może to jednak wpłynąć na zwiększenie tych wydatków i sięgnięcie na koniec roku do ich rekordowego poziomu.

  • Wydatki konsumpcyjne Chińczyków mogą w tym roku osiągnąć 45 bln juanów (5,8 bln euro).
  • Mimo strat wielu branż nowe usługi mogą napędzić wydatki.
  • Chiny chcą wspierać rozwój handlu i usług online.

Wei Jianguo, były wiceminister handlu Chin i wiceprzewodniczący China Center for International Economic Exchanges uważa, że wydatki konsumpcyjne Chińczyków mogą w tym roku osiągnąć 45 bln juanów (5,8 bln euro), co oznacza ośmioprocentowy wzrost rok do roku i przeskoczenie USA w kategorii największego rynku konsumpcyjnego na świecie.

W artykule dla China Daily Jianguo przyznaje, że wiele branż otrzymało na początku roku mocny cios i strat tych w wielu wypadkach nie da się do końca rok odrobić. Uważa jednak, że nowe przyzwyczajenia i nowe kanały wydatków mogą doprowadzić do rzeczywistego zwiększenia konsumpcji.

Czytaj także: Sprzedaż wesprze wzrost gospodarczy? Nie tak prędko

Wei Jianguo spodziewa się np. znacznego zwiększenia zakupów box-office – zwiększenie liczby wizyt w kinach będzie formą odreagowania wymuszonego okresu bezczynności i zamknięcia w domach. Spodziewa się także większej aktywności producentów, którzy mogą zacząć wprowadzać seriale i filmy pokazujące walkę z epidemią.

Podczas epidemii wyraźnie pokazano zależność między formą i kondycją fizyczną, zdrowiem organizmu a jego zdolnością do walki z wirusem, co może się przełożyć na znaczny wzrost wydatków związanych z branżami fitness i wellness. Rynek fitness w Chinach w roku 2019 sięgał w. Wei Jianguo 1,17 bln juanów.

Czytaj także: Koronawirus to nowy kryzys gospodarczy. Puste ulice będą nas wiele kosztować

Wzrost ma przynieść także tzw. consumption upgrade, czyli zwiększający się popyt na produkty i usługi wyższej jakości, a więc i w wyższych cenach. Oferowane sieci usługi stają się coraz bardziej dopasowane do indywidualnych wymagań, coraz więcej wybiera się także produktów ekologicznych lub dóbr importowanych.

W czasie epidemii więcej osób korzystało z handlu online i zapewne wiele z nich w przyszłości także będzie chętniej do niego sięgać ze względu na wygodę. Podobnie może się stań z segmentem usług zamawianych do domu.

Na wzrost segmentu usług i handlu online wskazał także niedawno Ha Zhenghou z Narodowego Komitetu Rozwoju i Reform. Wskazał, że mimo uderzenia koronawirusa ten segment działalności rozwija się w Chinach bardzo szybko i rząd chce stworzyć mu korzystniejsze warunki rozwoju. Ma temu sprzyjać np. rozwój infrastruktury i rozszerzenie dostępności sieci 5G.
×
  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,580 złoty (PLN)

    0,128 EUR, 0,141 USD


KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Chińczycy będą wydawać na potęgę. Niech tylko skończy się epidemia

  • Karol 2020-03-29 09:14:49
    Ja też będe konsumował na potęge a co
  • Polak 2020-03-24 08:01:02
    Aniech kupują...tylko czy środowisko to wytrzyma

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.51.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!