Chiny mają ambicję stania się globalnym liderem sektora samochodów elektrycznych. Już dziś są one największym producentem, a także głównym rynkiem zbytu dla tego typu pojazdów, z wynikiem ok. 500 tys. sztuk od początku 2017 roku. Do 2025 roku w Chinach ma powstawać rocznie ok. 7 mln sztuk samochodów niskoemisyjnych (elektryczne i hybrydowe).
Ambicje chińskiego rządu są jednak znacznie większe. Do 2020 roku w Chinach ma być produkowane 2 mln aut niskoemisyjnych (elektrycznych i hybrydowych) rocznie. W 2025 roku mają uzyskać one 20% udziału w całości produkcji lokalnego sektora. W świetle obecnych prognoz, odpowiadać to będzie liczbie 7 mln samochodów rocznie. Wysoka dynamika wzrostu rynku wynika z szeroko zakrojonego programu wsparcia sektora, m.in. poprzez bezpośrednie subsydia dla producentów.
W dalszej części artykułu:
- Szeroko o systemie subsydiowania produkcji samochodów elektrycznych w Chinach
- Jakie są powody rozwoju tego sektora motoryzacji w Państwie Środka?
- Dlaczego auta elektryczne dla Chińczyków powinny być chińskie, a nie zagraniczne?
- Czy w Europie powstaną fabryki chińskich „elektryków”?