PARTNERZY PORTALU

Chiński zakaz na tajwańskie ananasy zwiększa ich sprzedaż w Japonii

Chiński zakaz na tajwańskie ananasy zwiększa ich sprzedaż w Japonii
Tak zwana kampania „ananasów wolności” została zainicjowana przez ministra spraw zagranicznych Josepha Wu na Twitterze. fot. Pixabay

Po tym, gdy Chiny niespodziewanie zakazały importu ananasów uprawianych na Tajwanie, tajwańskie owoce znalazły wielki rynek zbytu w Japonii, która już wstępnie zamówiła rekordową ich liczbę, bijąc wcześniejsze rekordy.

1 marca wszedł w życie zakaz wprowadzony przez Chiny na import tajwańskich ananasów. Powodem jego wprowadzenia były oskarżenia ze strony chińskiej o to, że poprzednie dostawy były skażone szkodnikami. Tajwan stanowczo zaprzeczył tym zarzutom i jednocześnie, postrzegając posunięcie Chin jako polityczny odwet, rozpoczął kampanię mającą na celu zniwelowanie wpływu zakazu poprzez promowanie swoich ananasów w kraju i za granicą. Tak zwana kampania „ananasów wolności” została zainicjowana przez ministra spraw zagranicznych Josepha Wu na Twitterze.

Według danych rządowych Tajwan produkuje około 420 000 ton ananasów rocznie. W ubiegłym roku wyeksportował około 45 000 ton, z czego około 95 procent trafiło do Chin. Aby zrekompensować straty wynikające z chińskiego embarga, rząd Tajwanu postanowił wydać 1 mld NT$ (36 mln USD), na wzmocnienie promocji ananasów w kraju i za granicą.

Na ratunek tajwańskim ananasom przybyła Japonia. Po wejściu w życie chińskiego zakazu Kraj Kwitnącej Wiśni zamówił z wyprzedzeniem ponad 10 000 ton ananasów uprawianych na Tajwanie, co stanowi rekord eksportu tego owocu do Japonii. Do niedawna Republika Chińska była piątym co do wielkości dostawcą ananasów do Japonii z eksportem wynoszącym 682 tony. W ubiegłym roku wskoczyła na drugą pozycję, dostarczając ponad 2 144 ton owoców o wartości 337,89 mln jenów (ok. 3,1 mln USD).

Wu Ching-lu, honorowy przewodniczący Stowarzyszenia Eksporterów Warzyw i Owoców Tajwanu, stwierdził, że jeśli Tajwan będzie w stanie zabezpieczyć 20 procent  japońskiego rynku ananasów, to całkowicie zrekompensuje to straty związane z chińskim zakazem.

Wielu Japończyków zaskoczył nagły zakaz nałożony przez Chiny na tajwańskie ananasy. Mieszkańcy wysp zaczęli masowo kupować lub nakłaniać innych ludzi do kupowania tajwańskich ananasów w geście podziękowania Tajwanowi za pomoc udzielona po potężnym trzęsienia ziemi i tsunami, które zdewastowało północno-wschodnie wybrzeże Japonii 11 marca 2011 roku. Dzięki Chinom, tajwańskie ananasy są coraz bardziej zauważalne w Japonii – stwierdził w wypowiedzi dla Kyodo News Shunsuke Shirakawa, przewodniczący młodzieżowej ligi Japońsko-Tajwańskiej Izby Handlowo-Przemysłowej.

Część japońskich restauratorów odpowiedziała na wezwanie rządu Tajwanu. Jednym z nich jest Takao Nozaki, który prowadzi sieć dziewięciu restauracji z ramenem czyli japońskim bulionem z makaronem i różnymi składnikami. Zakupił ponad 3 110 ananasów i rozdaje je za darmo, dodając do każdej zamówionej miski ramenu. Dzięki wsparciu wielu Japończyków Tajwan może być w stanie poradzić sobie ze stratami wynikającymi z chińskiego zakazu.

Więcej komentarzy o Azji na stronie Instytutu Boyma

 

×
  • Tajwan

    Przelicz walutę
  • n. dolar (TWD)

  • 0,135 złoty (PLN)

    0,030 EUR, 0,035 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chiński zakaz na tajwańskie ananasy zwiększa ich sprzedaż w Japonii

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!