PARTNERZY PORTALU

Chińskie aplikacje drogą do indyjskich konsumentów

Chińskie aplikacje drogą do indyjskich konsumentów
W indyjskiej sieci surfuje już ponad 600 mln ludzi Fot. Shutterstock

W Indiach rośnie popularność chińskich aplikacji mobilnych. Na 100 najpopularniejszych programów w indyjskim Google Playstore prawie co druga pochodziła z Państwa Środka.

  • Najważniejszą grupą docelową w marketingu chińskich aplikacji są tereny podmiejskie i mniejsze ośrodki.
  • Dzięki taniemu dostępowi do mobilnego internetu i niskokosztowym telefonom w indyjskiej sieci surfuje już ponad 600 mln ludzi.
  • Większość chińskich aplikacji wysyła dane do swoich spółek macierzystych.

Prym wiedzie TikTok, serwis społecznościowy video, na którym brylują gwiazdy indyjskiego filmu i muzyki (50 spośród nich ma więcej niż milion fanów). Ich popularność wykorzystywana jest przez firmy do dotarcia do ponad 200 mln aktywnych użytkowników.

W Indiach coraz więcej ludzi przegląda internet poprzez UCBrowser, wymienia pliki przez Shareit, kupuje poprzez ClubFactory czy edytuje swoje zdjęcia i filmy w LIKE. Wszystkie te aplikacje mają swoje źródła w Chinach. Najważniejszą grupą docelową w marketingu chińskich aplikacji, dobrze radzących sobie w mniej zaawansowanym środowisku informacyjnym, są tereny podmiejskie i mniejsze ośrodki. Tam internet jest wolniejszy, a używane telefony - słabsze. Największe miasta pozostają we władaniu amerykańskich Facebooka, WhatsAppa i Twittera.

W ostatnich latach dzięki taniemu dostępowi do mobilnego internetu i niskokosztowym telefonom w indyjskiej sieci surfuje już ponad 600 mln ludzi. Większość z nich to młodzi, którzy w Indiach stanowią wyjątkowo dużą część społeczeństwa (850 mln na 1,3 mld ludzi nie przekroczyło 35. roku życia).

Prawie połowa z nich ma smartfona, a dwa na pięć spośród tego typu urządzeń w Indiach pochodzi z firm chińskich, takich jak Xiaomi, Vivo czy Oppo. Konkurencją dla nich jest prawie wyłącznie koreański Samsung.

Wedle badania zleconego przez „Economic Times” większość chińskich aplikacji wysyła dane do swoich spółek macierzystych. Powoduje to obawy indyjskich elit politycznych i ekonomicznych o zdominowanie indyjskiego rynku danych przez chińskiego sąsiada. Stąd coraz częstsze głosy dotyczące konieczności rejestracji w Indiach podmiotów odpowiedzialnych za aplikacje z ponad 5 mln użytkowników, zakazu zagranicznego transferu danych oraz ustawowego obowiązku wprowadzenia automatycznych narzędzi usuwających nielegalne treści z serwisów społecznościowych.

W Indiach brakuje jeszcze kompleksowych rozwiązań dotyczących ochrony danych osobowych i prywatności, które mogłoby ograniczyć problem transferu danych.
×
  • Indie

    Przelicz walutę
  • rupia (INR)

  • 5,256 złoty (PLN)

    1,146 EUR, 1,358 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chińskie aplikacje drogą do indyjskich konsumentów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!