PARTNERZY PORTALU

Chiny to nie Europa Zachodnia. Niska cena oznacza niską jakość

Zielone, czerwone? Nie ma znaczenia, jeśli są drogie, zdrowe i wypromowane shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 30-06-2018 06:00

Czy może być coś bardziej znaczącego niż prezydent Chińskiej Republiki Ludowej jedzący polskie jabłka podczas wizyty prezydenta Andrzeja Dudy w Chinach? Wydawałoby się, że po tak silnym wsparciu ze strony lidera ChRL, który w Państwie Środka ma status niemalże postaci kultowej, nic nie stanie na drodze polskich jabłek, aby podbić ten rynek.

Jak informują media, w 2017 roku tylko 1130 ton polskiego specjału trawiło do Chin w wyjątkowo niskiej cenie, tj. 905 USD za tonę. Dane są miażdżące dla polskich sadowników, Stany Zjednoczone w analogicznym okresie sprzedały 29 000 ton po cenie 1539 USD za tonę. Czy polscy producenci produktów spożywczo-rolnych pomimo tego mogą liczyć na sukces w Chinach?

Gdy porażka przytrafia się przedsięwzięciu, które było skazane na sukces, szuka się winnych. Jedni twierdzą, że to wina tego, że jabłka z Polski są dwukolorowe, a chińscy konsumenci przyzwyczajeni są do jabłek o jednolitym kolorze czerwonym lub zielonym. Inni wskazują na długą i kosztowną procedurę dopuszczenia polskich jabłek przez chińską inspekcję sanitarną. Kolejni zaś podają jako przyczynę porażki konkurencję ze strony Australii, która ma niższe koszty transportu, czy chociażby rosnącą produkcję jabłek w samych Chinach. Wsłuchując się w liczne powody, dla których polskie jabłka „nie chwyciły” w Chinach, można odnieść wrażenie, że od samego początku cały ten wysiłek nie miał sensu.

W dalszej części artykułu dowiesz się, co jest przyczyną porażki wielu polskich produktów rolno-spożywczych, dlaczego Chińczycy oczekują, że zagraniczne produkty muszą być o wiele droższe niż lokalne i dlaczego wielu pośrednikom nie opłaca się brać polskich towarów.


×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!
  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,554 złoty (PLN)

    0,130 EUR, 0,144 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chiny to nie Europa Zachodnia. Niska cena oznacza niską jakość

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!