PARTNERZY PORTALU

Co warto wiedzieć o chińskim rynku e-commerce? Przewodnik - część 3. Prawo i podatki

Co warto wiedzieć o chińskim rynku e-commerce? Przewodnik - część 3. Prawo i podatki
W Chinach obowiązuje katalog dopuszczonych produktów, które są zwolnione z wymogów uzyskania odpowiednich pozwoleń oraz certyfikatów. Na zdjęciu port w Szanghaju Fot. Archiwum
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 14-11-2018 10:25

Nabywając niezbędną wiedzę o rynku e-commerce w Państwie Środka, warto zwrócić baczną uwagę na handel w modelu Cross-Border. Zanim będziemy się cieszyć z niewątpliwych ułatwień i korzyści, dokładnie poznajmy uwarunkowania udanych przedsięwzięć - wymogi administracyjne, cła i podatki, inspekcję sanitarną, sprzedaż przez odpowiednią platformę, działalność w Strefie Wolnego Handlu... A pierwszą i zasadniczą zaletą, która płynie z wyboru Cross-Border jako rozwiązania operacyjnego, jest ograniczenie wymogów administracyjnych.

  • Uwaga, ułatwienia! Czym się różni procedura w tradycyjnym modelu sprzedaży od modelu Cross Border E-commerce (w tym modelu funkcjonuje m.in. platforma AliExpress koncernu Alibaba)?
  • W kwestii elektronicznego handlu transgranicznego w Chinach obowiązuje katalog produktów zwolnionych z wymogów uzyskania odpowiednich pozwoleń oraz certyfikatów. Ale są 4 wyjątki...
  • Cło: korzystne jest to, że podlega mu tylko towar, który został sprzedany na platformie, a nie każdy, który trafił do magazynu wolnocłowego.

Określenie Cross-Border E-commerce (dalej „CBEC”) to nic innego jak transgraniczna transakcja sprzedaży towaru lub usługi od producenta lub dystrybutora do konsumenta. Cechą charakterystyczną jest fakt, że sprzedawca oraz odbiorca znajdują się w dwóch różnych krajach. Obecnie 21 proc. wszystkich transakcji e-commerce odbywa się w tym właśnie modelu, a udział ten utrzymuje się w trendzie wzrostowym.

W odróżnieniu od innych krajów Chińska Republika Ludowa oferuje znaczne ułatwienia dla sprzedawców i konsumentów CBEC; dotyczą one warunków celnych, certyfikacyjnych oraz sanitarnych. W celu wsparcia tego modelu w Chinach powstały specjalne Strefy Wolnego Handlu (Free Trade Zones, dalej „FTZ”), oferujące dodatkowe korzyści dla sprzedawców. Pierwszą, a zarazem najbardziej znaną, ustanowiono w 2013 r. w Szanghaju..

W dalszych fragmentach trzeciej części naszego przewodnika po chińskim rynku e-commerce - poprzez liczne szczegóły - udowadniamy czarno na białym, dlaczego model Cross-Border może być dla firm, handlowców i nabywców atrakcyjny.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,566 złoty (PLN)

    0,126 EUR, 0,143 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co warto wiedzieć o chińskim rynku e-commerce? Przewodnik - część 3. Prawo i podatki

Artykuł nie posiada żadnych komentarzy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.134
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!