Gdzie jest najwięcej użytkowników Facebooka na świecie? Poznajcie Indonezję: rynek dla start-upów i aplikacji mobilnych

Gdzie jest najwięcej użytkowników Facebooka na świecie? Poznajcie Indonezję: rynek dla start-upów i aplikacji mobilnych
Dżakarta - stolica Indonezji Fot. Muhammad Rasyid Prabowo/Wikipedia CC BY-SA 2.0

Właściciele start-upów i aplikacji mobilnych rzadko patrzą w stronę Indonezji jako potencjalnego rynku dla rozwoju biznesu. Tymczasem jest to jeden z przodujących na świecie krajów pod względem liczby pobrań mobilnych aplikacji.

  • Pierwszym, dosyć oczywistym, ale nie wszystkim znanym potencjałem Indonezji, jest populacja. Ten wyspiarski kraj ma czwartą co do wielkości ludność na świecie - ponad 250 mln mieszkańców (niektóre nieoficjalne źródła mówią o ponad 280 mln). Połowa mieszkańców nie ukończyła jeszcze 30. roku życia.
  • Indonezja jest też krajem o dużej dynamice wzrostu: średnioroczny wzrost PKB jest na poziomie 6-7 procent.
  • Według raportu firmy doradczej Boston Consulting Group Indonezja jest "Następną wielką szansą w Azji". Według prognoz zawartych w raporcie wielkość klasy średniej w Indonezji ma się podwoić i osiągnąć 141 milionów do 2020 roku.
  • Indonezja jest uznana za światową stolicę mediów społecznościowych. Największa liczba użytkowników Facebooka na świecie i aż 12% wszystkich tweetów pochodzi z tego kraju. Sama Dżakarta to ponad 11 milionów użytkowników Facebooka.

280 mln smartfonów w rękach mieszkańców miast

W Indonezji jest ponad 280 milionów smartfonów podłączonych do sieci, z czego ponad 30 milionów pozostaje w ciągłym zasięgu sieci 3G. Dostęp do telefonu komórkowego ma ponad 80 procent populacji. Guru azjatyckiego sektora e-commerce Abhimanyu Ghoshala mówi, że "jeżeli tworzysz aplikację mobilną na rynek światowy i nie pomyślałeś o Indonezji, to możesz stracić ogromną szansę”.

Ostatnie lata pokazały, że sam rynek indonezyjski może być środkiem do wielkiego celu osób zajmujących się start-upami, czyli uzyskania wyceny spółki na poziomie miliarda dolarów. Z wysokiego potencjału rynku zdają sobie sprawę najwięksi inwestorzy na świecie, którzy w ostatnim czasie byli bardzo aktywni na rynku. Jednym z przykładów spektakularnego i medialnego sukcesu aplikacji w Indonezji jest aplikacja Gojek.

Zobacz też: Polskie firmy górnicze liczą na eksport do Indonezji

To platforma, która zrewolucjonizowała bardzo tradycyjny biznes taksówek motocyklowych w Indonezji, tworząc aplikację podobną do Ubera. W 2015 roku nastąpił prawdziwy boom tej platformy, która zyskała większość rynku w tego typu przewozach w największych miastach w Indonezji, a w 2015 roku została ściągnięta przez ponad 5 milionów użytkowników. Firma nie zwolniła tempa wzrostu i w ciągu roku zaczęła oferować w ramach jednej platformy bardzo różnorodne usługi, takie jak dowóz jedzenia, zakupów czy usługi… masażystek. W sam start-up zainwestowali najwięksi gracze z Chin - Tecent Holdings, JD.com oraz amerykański gigant Google (Alphabet).

Inne przykłady wysokich wycen osiągniętych w szybkim tempie na rynku start-upowym w Indonezji to Tokopedia – marketplace pozwalajacy użytkownikom tworzyć sklepy internetowe w ramach platformy, w którą ponad miliard dolarów zainwestował inny chiński gigant Alibaba, czy Traveloka – umożliwiający zakup biletów lotniczych, kolejowych czy rezerwacje hoteli, w który zainwestował turystyczny gigant Expedia.

 

×
  • Indonezja

    Przelicz walutę
  • rupia (IDR)

  • 2,756 złoty (PLN)

    0,599 EUR, 0,702 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Gdzie jest najwięcej użytkowników Facebooka na świecie? Poznajcie Indonezję: rynek dla start-upów i aplikacji mobilnych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.13.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!