Holandia: W czasie pandemii ponad jedna trzecia pracowników odeszła z sektora turystycznego

W Holandii ponad 30 proc. pracowników branży turystycznej opuściło ten sektor w czasie pandemii Covid-19 - informuje Holenderska Izba Turystyki (ANVR). W hotelach i restauracjach brakuje rąk do pracy.

Według ANVR pracownicy, którzy odeszli nie są skłonni wracać pomimo spadku fali zachorowań. Firmy zatrudniające personel naziemny na lotnisku Schiphol w Amsterdamie od wakacji mają problemy ze znalezieniem pracowników.

W efekcie, kiedy latem Holendrzy znów zaczęli latać, firmy miały duże trudności ze znalezieniem wystarczającej liczby osób do pracy przy obsłudze bagażu. W efekcie samoloty odlatywały często bez walizek, a ludzie musieli godzinami czekać przy stanowiskach i przy pasach bagażowych.

Jak informują na swojej stronie internetowej linie lotnicze KLM poszukują one kilkudziesięciu pracowników, od asystenta bagażowego po specjalistę IT. Jeszcze niedawno holenderski przewoźnik zwolnił tysiące pracowników, dla których nie było pracy podczas pandemii koronawirusa.

Zdaniem ANVR wiele małych biur podróży również musiało zwolnić pracowników i teraz ma wakaty.

Z Amsterdamu Andrzej Pawluszek

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Holandia: W czasie pandemii ponad jedna trzecia pracowników odeszła z sektora turystycznego

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.211.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!