Indie to 1,3 mld konsumentów, którzy są otwarci na świat i mówią po angielsku

Indie to 1,3 mld konsumentów, którzy są otwarci na świat i mówią po angielsku
Indie to rozległy, zaludniony i zróżnicowany kraj, w którym współistnieje ze sobą wiele różnych tożsamości, języków, kultur i religii. Fot. Shutterstock

- Liczebność klasy średniej w ciągu ostatnich ośmiu lat podwoiła się z dotychczasowych 300 milionów do obecnych 600 milionów. Wzrosła także ich siła nabywcza z 2 dolarów do 10 dolarów na osobę dziennie. Zatem niemalże połowa obecnej populacji Indii to klasa średnia. Szacuje się, że do 2027 roku populacja Indii prześcignie populację Chin, a wspomniana klasa średnia będzie liczebnie większa od łącznej klasy średniej USA, Europy i Chin. To jest ogromny rynek, który jest otwarty na polskie towary, usługi i inwestycje - przekonuje w rozmowie z Olafem Osicą dr Pradeep Kumar, prezes Indo - European Education Foundation, partnera instytucjonalnego Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jak to się stało, że postanowił pan założyć w Polsce fundację i zająć się rozwojem biznesu?

- To był rok 2008. W ramach jednej ze swoich podróży służbowych z indyjską delegacją rządową przyleciałem do Polski. Moje pierwsze wrażenie było takie, że polski i indyjski biznes są bardzo odległe od siebie, w zasadzie nie mają pojęcia o swoim istnieniu. Natomiast moją uwagę przykuły uniwersytety: historia, która za nimi stoi i dobra kadra, która ma do zaoferowania kompetencje dla indyjskich studentów. Postanowiłem więc kontynuować naukę w Warszawie, gdzie ukończyłem drugi fakultet – Stosunki Międzynarodowe na UW oraz doktorat z ekonomii.

Przez te kilka lat miałem możliwość przyglądania się z bliska polskiemu biznesowi, kulturze, ludziom i lepiej rozumieć różnice między Polską a Indiami, a jest ich naprawdę dużo w sposobie działania i organizacji. To, co jednak było dla mnie jako prawnika i ekonomisty najbardziej frapujące to fakt, że mimo upływu kilkudziesięciu lat od nawiązania stosunków dyplomatycznych (30 marca 1954 r.) oba państwa nie zbudowały trwałej podstawy pod relacje gospodarcze i biznesowe.

Zacząłem myśleć, co mogłoby stać się takim fundamentem, a ponieważ zacząłem pracę wykładowcy na uczelniach prywatnych, szybko zorientowałem się, że może być nim biznes edukacyjny. Polska w ostatnich latach bardzo mocno rozwijała sektor szkół wyższych, uniwersytetów prywatnych i publicznych, mimo że trendy demograficzne wyraźnie pokazywały, że chętnych do studiowania będzie ubywać. I tak powstała Fundacja jako platforma - z jednej strony do rozwijania dialogu polsko-indyjskiego, a z drugiej do nawiązywania relacji biznesowych między uczelniami, ale także firmami.

Indie to ponad miliard mieszkańców, subkontynent i jedno ze wschodzących mocarstw światowych. Tymczasem Polska to średniej wielkości europejski kraj z populacją poniżej 40 milionów. Może te dysproporcje tłumaczą, dlaczego współpraca biznesowa jest tak nikła – mimo kliku dużych inwestycji indyjskich w Polsce. Gdzie jest Polska z perspektywy Indii? Czy indyjski biznes jest w ogóle świadomy istnienia rynku polskiego? Bo to, że Polacy wiedzą o istnieniu Indii, jest oczywiste.

- To się zmienia. Pierwszy raz przyjechałem do Europy w 2006 r. Dwa lata później, jak wspomniałem, przyleciałem do Polski. Pamiętam, że z jednej strony to był już czas niesamowitego rozwoju gospodarczego, z drugiej natomiast spotkanie na ulicy Polaka, który mówiłby po angielsku, nie było łatwą rzeczą.

Zobacz także: Gospodarka i handel zagraniczny Indii

Dzisiaj jest inaczej, ponieważ przez ostatnią dekadę powstał cały sektor nauki języka, a Polacy dużo bardziej swobodnie porozumiewają się po angielsku. Dla mnie to jest najlepszy dowód, że Polacy są nie tylko otwarci na świat, ale i gotowi do globalizacji, a zatem robienia interesów na świecie. Indie z kolei to ponad 1 miliard 300 milionów ludzi. Jesteśmy największą na świecie anglojęzyczną populacją, przed Stanami Zjednoczonymi. A język odgrywa fundamentalną rolę nie tylko we współpracy, ale też w nastawieniu. Angielski otworzył Indie na świat, tak jak teraz otwiera Polskę, a tym samym bariera mentalna między nami znika.

 

×
  • Indie

    Przelicz walutę
  • rupia (INR)

  • 5,341 złoty (PLN)

    1,156 EUR, 1,351 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Indie to 1,3 mld konsumentów, którzy są otwarci na świat i mówią po angielsku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.58.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!