Jak skutecznie dotrzeć do klienta w internecie. Część 6. przewodnika po e-commerce

Jak skutecznie dotrzeć do klienta w internecie. Część 6. przewodnika po e-commerce
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 27-04-2019 06:00

Przedstawiamy kolejny odcinek naszego przewodnika po e-commerce w Chinach.

Rozpoczęła się rejestracja na naszą najnowszą konferencję. PRECOP 27 pod patronatem WNP.PL odbędzie się 18-19 października i poprzedzi Szczyt Klimatyczny COP27 w Egipcie. Zapraszamy!

  • Największą i najwięcej wydającą grupą konsumentów w handlu elektronicznym są osoby od 19-29 roku życia.
  • W Chinach jest obecnie (dane na koniec 2018 r.) około 829 mln użytkowników Internetu. Średnia kwota wydawana przez jednego konsumenta na zakupy w Internecie to 3000 dolarów amerykańskich rocznie. To najwięcej na świecie.
  • 562 mln Chińczyków nigdy nie kupi naszego produktu, jeśli będzie on sprzedawany wyłącznie przez Internet. 

Pierwszą zasadniczą kwestią jest dostęp do Internetu. W Chinach jest obecnie (dane na koniec 2018 r.) około 829 mln użytkowników Internetu. Liczba ta wskazuje na dwie rzeczy: odsetek osób korzystających z Internetu gwałtownie i ciągle rośnie, ale w dalszym ciągu 562 mln osób nie korzysta z Internetu. Co więcej, w odróżnieniu od Zachodu, głównym urządzeniem dostępu do Internetu jest smartfon. 98 proc. użytkowników wskazuje Internet mobilny jako najczęstszy sposób łączenia się z siecią.

To wynik przeskoku z ery pre-web, kiedy dostęp do Internetu (8,5 proc. osób korzystających z Internetu) w Chinach był niezwykle ograniczony, do ery Internetu mobilnego (od 2005 r.), kiedy do połączenia z Internet wystarczy posiadać urządzenie mobilne.

W jaki sposób wpływa to na naszą sprzedaż internetową w Chinach? Przede wszystkim oznacza to, że 562 mln osób nigdy nie kupi naszego produktu, jeśli będzie on sprzedawany wyłącznie przez Internet. Użytkownicy Internetu są definiowani zasadniczo przez trzy główne kryteria: wiek, lokalizację oraz zamożność.

Jak łatwo się domyślić, grupą wykluczoną są osoby starsze, mieszkające na wsiach i mniejszych miastach oraz uboższe. Dodatkową informacją istotną dla nas jest fakt użytkowania Internetu przez urządzenia mobilne, co powoduje, że treści zamieszczane przez nas muszą być dostosowane do przeglądania na smartfonach, tabletach i podobnych urządzeniach.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,683 złoty (PLN)

    0,142 EUR, 0,141 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak skutecznie dotrzeć do klienta w internecie. Część 6. przewodnika po e-commerce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.26.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!