PARTNERZY PORTALU

Jak skutecznie dotrzeć do klienta w internecie. Część 6. przewodnika po e-commerce

Jak skutecznie dotrzeć do klienta w internecie. Część 6. przewodnika po e-commerce
98 proc. użytkowników wskazuje Internet mobilny jako najczęstszy sposób łączenia się z siecią Fot. Shutterstock
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 27-04-2019 06:00

Przedstawiamy kolejny odcinek naszego przewodnika po e-commerce w Chinach.

  • Największą i najwięcej wydającą grupą konsumentów w handlu elektronicznym są osoby od 19-29 roku życia.
  • W Chinach jest obecnie (dane na koniec 2018 r.) około 829 mln użytkowników Internetu. Średnia kwota wydawana przez jednego konsumenta na zakupy w Internecie to 3000 dolarów amerykańskich rocznie. To najwięcej na świecie.
  • 562 mln Chińczyków nigdy nie kupi naszego produktu, jeśli będzie on sprzedawany wyłącznie przez Internet. 


Pierwszą zasadniczą kwestią jest dostęp do Internetu. W Chinach jest obecnie (dane na koniec 2018 r.) około 829 mln użytkowników Internetu. Liczba ta wskazuje na dwie rzeczy: odsetek osób korzystających z Internetu gwałtownie i ciągle rośnie, ale w dalszym ciągu 562 mln osób nie korzysta z Internetu. Co więcej, w odróżnieniu od Zachodu, głównym urządzeniem dostępu do Internetu jest smartfon. 98 proc. użytkowników wskazuje Internet mobilny jako najczęstszy sposób łączenia się z siecią.

To wynik przeskoku z ery pre-web, kiedy dostęp do Internetu (8,5 proc. osób korzystających z Internetu) w Chinach był niezwykle ograniczony, do ery Internetu mobilnego (od 2005 r.), kiedy do połączenia z Internet wystarczy posiadać urządzenie mobilne.

W jaki sposób wpływa to na naszą sprzedaż internetową w Chinach? Przede wszystkim oznacza to, że 562 mln osób nigdy nie kupi naszego produktu, jeśli będzie on sprzedawany wyłącznie przez Internet. Użytkownicy Internetu są definiowani zasadniczo przez trzy główne kryteria: wiek, lokalizację oraz zamożność.

Jak łatwo się domyślić, grupą wykluczoną są osoby starsze, mieszkające na wsiach i mniejszych miastach oraz uboższe. Dodatkową informacją istotną dla nas jest fakt użytkowania Internetu przez urządzenia mobilne, co powoduje, że treści zamieszczane przez nas muszą być dostosowane do przeglądania na smartfonach, tabletach i podobnych urządzeniach.
 

Grupy konsumenckie

Największą i najwięcej wydającą grupą konsumentów w handlu elektronicznym są osoby od 19-29 roku życia. Stanowią one około 36 proc. wszystkich konsumentów e-commerce. Drugą liczącą się grupą są osoby w średnim wieku, tj. pomiędzy 30-40 rokiem życia. Warto jednak zauważyć, że e-konsument jest znacznie młodszy niż na Zachodzie.

Badania uwzględniają grupę wiekową już od 13 lat, co oznacza, że młodzież rozpoczyna swoją konsumpcję w Internecie o 2-3 lata wcześniej niż w Europie czy Stanach Zjednoczonych. Młodsze grupy klientów poszukują w Internecie raczej usług (aplikacji, dodatków do gier itp.), aniżeli towarów.

Można zaobserwować trend rozszerzania się grup wiekowych, z jednej strony coraz młodsze osoby kupują towary na platformach internetowych, z drugiej strony osoby, które kupowały przez Internet nie zaprzestają tego w wyniku starzenia się. Co więcej coraz starsze osoby decydują się na zakupy w sieci. Wśród dwóch największych grup konsumentów pod względem wydatków przeważają mężczyźni (52 proc.), co jest konsekwencją dysproporcji zarobków pomiędzy kobietami i mężczyznami oraz większej liczby mężczyzn. Jest to uwarunkowane kulturowo – preferencje patriarchalne oraz faworyzowanie potomstwa męskiego.

 

×
  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,575 złoty (PLN)

    0,129 EUR, 0,157 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak skutecznie dotrzeć do klienta w internecie. Część 6. przewodnika po e-commerce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.184.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!