PARTNERZY PORTALU

Jerzy Starak skutecznie podbija Azję Centralną

Jerzy Starak skutecznie podbija Azję Centralną
Mówiąc o Santo, nie sposób nie wspomnieć o Jerzym Staraku, będącym głównym inwestorem Polpharmy. fot. Santo

Kluczem do sukcesu w Azji Centralnej jest umiejętność myślenia w skali regionu, znalezienie wartościowych miejscowych partnerów i wsparcie ich flagowych produktów. Nie bez znaczenia jest też promowanie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz umiejętność nawiązania dobrych relacji na najwyższym szczeblu. Taką receptę na sukces ma Polpharma, należąca do jednego z najbogatszych Polaków grupa farmaceutyczna, która podbija Kazachstan.

  • Santo to część grupy farmaceutycznej Polpharma, będącej największym polskim producentem leków. 
  • Mówiąc o Santo, nie sposób nie wspomnieć o Jerzym Staraku, będącym głównym inwestorem Polpharmy.
  • W budowie pozycji Grupy Polpharma na kazachskim rynku niewątpliwie pomogły zdolności dotarcia do najważniejszych osób w tym państwie.

Santo Company jest liderem rynku w Kazachstanie. Firma produkuje nie tylko na potrzeby kraju, ale również eksportuje swoje wyroby do czterech państw Azji Centralnej: Kirgistanu, Uzbekistanu, Turkmenistanu, Tadżykistanu, a ponadto do Rosji, Mongolii oraz na Ukrainę.

Jiri Urbanec, dyrektor generalny Santo, w wywiadzie dla kazachskiej edycji magazynu “Forbes” stwierdził, iż bieżący rok jest dla firmy rekordowy pod względem wielkości produkcji.

Po raz pierwszy w historii firmy jej obroty sięgają 100 mln dol., a sprzedaż wzrosła o 30 proc. r/r. Sukcesy te nie są tylko związane z pandemią, ale także z wprowadzeniem nowych produktów.  Jak wynika z informacji zamieszczonych na oficjalnej stronie internetowej spółki, ma ona w swoim portfolio ponad 240 leków generycznych. 

Patriotyzm lokalny

Ważnym elementem strategii jest myślenie w skali regionu. Santo widzi duży potencjał rynku uzbeckiego. Chociaż Kazachstan jest najbogatszym krajem regionu, to właśnie Uzbekistan jest najludniejszy, a od kilku lat wszedł na ścieżkę reform i znacząco otworzył się na współpracę z zagranicą.

W Uzbekistanie firma Santo otworzyła biuro i zatrudnia 57 osób, a w przyszłym roku planuje jeszcze zwiększyć swoje kadry. Już teraz jest numerem jeden w Kirgistanie.


Firma prowadzi wiele różnorodnych działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. W ramach pomocy w walce z COVID-19 wydała ok 100 tys. dol. na wsparcie lekarzy i personelu medycznego w Nur-Sultanie, Ałmaty i Szymkencie, m.in. w kwestii zaopatrzenia ich w środki ochrony indywidualnej. Organizowała transmisje na żywo z lekarzami dotyczące profilaktyki i rehabilitacji po infekcji. 

Firma stawia przede wszystkim na wykształcone kadry. Przy czym przeważają w niej młodzi ludzie. Aż 60 proc. pracowników Santo to pokolenie tzw. millenialsów (urodzonych pomiędzy 1980 a 1994 r.) i tylko 1 proc. to przedstawiciele pokolenia “Z”, czyli osób, które przyszły na świat w latach późniejszych. 
×
  • Uzbekistan

    Przelicz walutę
  • sum (UZS)

  • 0,036 złoty (PLN)

    0,008 EUR, 0,009 USD

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Jerzy Starak skutecznie podbija Azję Centralną

  • Zemsta za najazd Mongołów w 1241 2020-12-16 11:26:27
    Ale przynajmniej bezkrwawa. :-)
  • Krzysztof Zalewski - Instytut Boyma 2020-12-14 14:43:13
    Działa! Niezmiennie od dziesięcioleci. Coca-Cola reklamowała się w latach 30-tych w Niemczech jako firma rodzima...
  • dfk 2020-12-14 13:41:28
    Polska firma reklamuje się jako rodzima w Kazachstanie? Trochę przypominają się żenujące reklamy władanej przez rodzinę bogatych Portugalczyków BIEDRONKI. Czyli to działa?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!