Kanada: Grzejniki i niewidzialne kuchnie – restauracje szykują się na zimę

Kanadyjskie restauracje i bary stracą w tym roku z powodu pandemii nawet 44,8 mld CAD. Szukają więc sposobów na przeżycie, stąd m.in. wzrost popytu na instalacje ogrzewania restauracyjnych patio i nowe trendy w sektorze, takie jak "niewidzialne kuchnie".

Stoły rozstawione tak, by zachować bezpieczną odległość, menu dostępne w telefonie po sczytaniu kodu QR, obowiązkowe zostawianie danych kontaktowych - tak obecnie wyglądają restauracje i bary w Kanadzie. Popularne stały się ogródki zajmujące nawet część jezdni, a miasta ograniczają związane z ogródkami formalności. Restauratorzy zastanawiają się, co będzie zimą, a pandemia zmienia branżę.

Publiczna telewizja CBC cytowała właścicieli restauracji w Vancouver, którym kilka dni deszczu zmniejszyło wpływy o ponad 40 proc. Nawet te restauracje, które mają odpowiednio duże sale, by funkcjonować także zimą, musiały zmniejszyć liczbę miejsc. Np. popularna polska restauracja w zachodniej części Toronto, Amber Restaurant, zmniejszyła liczbę miejsc przy stolikach o jedną trzecią - jak mówiono PAP. Położona niedaleko meksykańska restauracja Mad Mexican przyjmuje wyłącznie zamówienia na wynos, ale za to otworzyła restauracyjny "supermarket" - w ladach chłodniczych i na półkach znajdują się pieczone na miejscu w restauracji tortille i nachosy, przygotowywane według własnych przepisów sosy, lemoniady i orszady oraz inne specjalności miejscowych kucharzy, które mogą być dłużej przechowywane.

Media donosiły o rosnącej popularności grzejników do ogródków restauracyjnych. Sklepy sygnalizowały, że zamówienia na takie produkty wzrosły o 40 proc. w porównaniu z ub.r. Rosną też zamówienia osłon chroniących przed wiatrem i deszczem.

Opublikowany kilka dni temu raport Restaurants Canada, kanadyjskiego stowarzyszenia restauratorów, przypomniał, że branża jeszcze w ub.r. zatrudniała 1,2 mln osób, a na 2020 r. prognozowano przekroczenie 100 mld CAD wartości sprzedaży. Zamiast tego będą przychody mniejsze o 21,7 mld CAD do nawet 44,8 mld CAD. "W nadchodzących miesiącach restauracje spodziewają się dalszego zmniejszenia sprzedaży w związku z kończącym się sezonem ogródkowym" - mówił cytowany w komunikacie Restaurants Canada główny ekonomista tej organizacji Chris Elliott, zwracając przy tym uwagę, że Covid-19 przyśpieszył zmiany widoczne już wcześniej.

Na przykład już 20 proc. restauracji tak zmieniło menu, że pojawiły się gotowe zestawy do zamawiania i pomysł sprawdził się - twierdzą restauratorzy.

Branża interesuje się nowymi technologiami, nie chodzi tylko o kwestię płatności, także o zwiększenie wydajności.

Jednym z najważniejszych nowych trendów są "ghost kitchens" (niewidzialne kuchnie), restauracje przyjmujące wyłącznie zamówienia z dowozem. Według Restaurants Canada, 60 proc. klientów już teraz jest zainteresowanych zamawianiem w "niewidzialnych kuchniach" i jest to szansa dla restauratorów, którzy nie chcą lub nie mogą otwierać własnych lokali.

"Choć kiedyś wartość sprzedaży wróci do poziomów przedcovidowych, to sektor ten będzie zupełnie inny" - podkreślił Eliott.

Z Toronto Anna Lach

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kanada: Grzejniki i niewidzialne kuchnie – restauracje szykują się na zimę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.197.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!