Kolejowa karta w rozgrywce z Łukaszenką. Chińczycy obserwują rozwój wypadków

Kolejowa karta w rozgrywce z Łukaszenką. Chińczycy obserwują rozwój wypadków
Perspektywa zamknięcia granicy z Białorusią to jedno z narzędzi presji na Aleksandra Łukaszenkę Fot. Asatur Yesayants / Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 23-11-2021 16:02

Perspektywa zamknięcia granicy z Białorusią to jedno z narzędzi presji na Aleksandra Łukaszenkę. Szczególnie bolesne dla niego byłoby zamknięcie ruchu kolejowego, co zatamowałoby transport towarów z Chin. Na razie wszystko odbywa się tak jak przed eskalacją napięcia, ale mocna karta cały czas jest w rękach polskich władz.

  • Białoruś natychmiast wycofała migrantów znad granicy w Kuźnicy. To wskazuje, że groźba zamknięcia ruchu kolejowego jest dla niej poważnym zagrożeniem - powiedział Romuald Szeremietiew, były wiceminister obrony narodowej.
  • To przejście jest stosunkowo nieduże. Kluczem do rozgrywki jest położone 200 km na południe przejście graniczne Terespol - Brześć i rejon przeładunkowy Małaszewicze.
  • Chińscy spedytorzy informują, że napięcie na granicy polsko-białoruskiej nie wywarło jeszcze wpływu na transporty, ale biorąc pod uwagę znaczenie trasy, z uwagą patrzą na to, co się dzieje.
O sprawie zrobiło się głośno, gdy w ub. czwartek strona polska zagroziła zamknięciem kolejowego przejścia granicznego Kuźnica Białostocka - Bruzgi, jeśli Białoruś nie usunie migrantów z nieczynnego pobliskiego przejścia drogowego, które stało się areną coraz bardziej dramatycznych starć.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (21)

Do artykułu: Kolejowa karta w rozgrywce z Łukaszenką. Chińczycy obserwują rozwój wypadków

  • gesia 2021-11-24 08:45:32
    Przez Polskę i Białoruś żaden sposób szlak jedwabny nie musi przechodzić. Równie dobrze może sobie polecieć do Ust-ługi albo do Petersburga. Rosjanie tak długo będą naciskać i mącić, że w końcu te 4mld będą ich. Zwycięstwo Szeremietewa jest żadne. Użyto miecza, a miecz zwyczajowo obosieczny.
    • james bond 2021-11-24 12:27:36
      Natasza! Otóż duuuużo wygodniejszym i tańszym dla Chin rozwiązaniem problemu jest alternatywny tranzyt przez Ukrainę Nie przez Rosję. Chiny ponadto nie lubią być zbyt uzależnione od jednego,dużego kraju...To wam kremloludy ten smaczny kawałek tortu przemknie koło nosa. O ile nasze"dyplomat...y" zdołają przełamać w sobie "tradycyjną niechęć" do Ukrainy i wezmą się do pracy...
      • As 2021-11-28 18:19:33
        A jak dojada na ta Ukraine jak nie przez Rosje? Geografia sie klania.
  • Jasiu 2021-11-23 20:31:21
    Putin i Łukaszenka narobią w porty jak Chińczycy zapytają: dlaczego wy towarzysze bruździcie nam w interesach? A interesy na grube pieniądze to nie są żarty towarzysze. Oj. My się możemy pogniewać towarzysze!
  • Pawel 2021-11-23 19:31:11
    Terazniech jeszcze Chinskie fundusze inwestycyjne opuszcza Polske to mina PiS owi zmieknie... Glapinski zawala sprawe, Kaminski i blaszczak eskaluja konflikt, nawet sam Moraweicki w swojej madrosci powoduje odplyw kapitalu.... Brawo- jak bedzie 8PLN za funta a zlotowka bedzie miala wa
    • Szybko mu zmięknie rura 2021-11-23 20:22:17
      Tylko idiota nie widzi że ten dyktator to jest terrorysta. Bredzisz o udziale Niemiec ale nie widzisz w tym udziału ruskich? I nie strasz bo się z....sz.
    • Jasiu 2021-11-23 20:26:35
      Marzenia ściętej głowy albo totalnego trolla na ruskich usługach. Nie, to zwykły lewacki bełkot wg linii geobelsowskiej.
    • james bond 2021-11-24 12:46:49
      Pawka....A jak przebiega ogromna w założeniach/nawet 100 mld eu/ chińska inwestycja koło Mińska wiesz?? Od lat nawet nadzorowana OSOBIŚCIE przez genialnego managera wszechbranż Baćkę...Wtopa na całego ..A szlak południowy już w Europie .....Chiny zaczynają mieć dość b...białoruskiego i nieudolności ekipy z wąsami&pałami
      • Robin Hood 2021-11-28 22:23:47
        A dla kogo Polska buduje CPK? Bo chyba nie dla małego LOT-u z kilkudziesięcioma samolotami. To ma być przecież europejski przyczółek dla dalekowschodnich linii lotniczych, które mają setki maszyn i chcą zaistnieć mocniej w Europie
  • Rumek 2021-11-23 19:06:15
    Obecnie jedyny szlak którym pociągi mogą ominąć Polskę to ten przez Turcję. Do Kłajpedy Chiny nie pozwolą ze względu na poparcie Tajwanu przez Litwę. Przez Ukrainę Rosja się nie zgodzi a przez Finlandię mimo wszystko zadaleko. Zresztą Chiny za dużo zainwestowały na Białorusini żeby to zamknąć będą wąsatego temperować.
    • james bond 2021-11-24 12:30:12
      Rosja się "nie zgodzi" jak Chiny stanowczo poproszą...Nie pleć kolego...Chiny to jedyny kraj którego panicznie boi się Kreml i jego wuc...No i ma rację!
  • bkb2 2021-11-23 18:35:00
    ta dyskusja o zamknięciu transportu kolejowego wsch-zach przez Małaszewicze i Kuźnicę to próba odebrania Polsce dochodów rzędu 30-50 mld USD rocznie za 10-15lat. Dzisiaj już nie wiadomo kto kogo reprezentuje.!!!
    • james bond 2021-11-24 12:31:42
      500 mld $ ,1000 mld$ nie żałuj trollu cyfr....To portal gdzie bywają poza trollami profesjonaliści To nie pisz głupstw

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 140.238.95.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!