PARTNERZY PORTALU

Londyn chce handlu z USA, ale nie odpuszcza podatku cyfrowego

Wielka Brytania chce podpisać umowę handlową z USA, ale nadal zamierza nałożyć podatek cyfrowy w wysokości 2 proc. na amerykańskich gigantów Fot. Shutterstock.com

Wielka Brytania chce podpisać umowę handlową z USA, ale nadal zamierza nałożyć podatek cyfrowy w wysokości 2 proc. na amerykańskich gigantów, jak Google, Facebook czy Amazon – informuje Agencja Reutera.

Zgodnie z planem brytyjskiego rządu dwuprocentowy podatek od przychodów uzyskanych za usługi cyfrowe w Wielkiej Brytanii dotyczyłby firm technologicznych, których roczny całkowity dochód wynosi 500 mln funtów lub więcej. Oznacza to, że opodatkowanie na pewno objęłoby amerykańskie firmy działające na brytyjskim rynku, jak Google, Facebook czy Amazon. Przepisy miałyby zacząć obowiązywać od kwietnia tego roku.

Równocześnie rząd Wielkiej Brytanii chce podpisać ze Stanami Zjednoczonymi umowę handlową.

"Stany Zjednoczone i Wielka Brytania są chętne podpisać umowę handlową. Nasze kraje są ze sobą od wieków silnie związane, więc nieporozumienia dotyczące pewnych spraw na pewno nie zaburzą świetnych i głębokich relacji pomiędzy USA i Wielką Brytanią" - powiedziała brytyjskiemu Talk Radio minister ds. biznesu, energii i strategii przemysłowej Andrea Leadsom.

Jak dodała, zdaje sobie sprawę z tego, że negocjacje ws. podatku cyfrowego będą niełatwe, ale zaznaczyła, że jest absolutnie kluczowe, by firmy wielonarodowe, która zarabiają ogromne pieniądze na usługach cyfrowych, zostały opodatkowane.

"Jesteśmy też za tym, żeby wprowadzić międzynarodowe przepisy, które zobowiążą firmy do uczciwego rozliczania się" - zaznaczyła minister.

W środę francuski minister finansów Bruno Le Maire, po spotkaniu z amerykańskim sekretarzem skarbu Stevenem Mnuchinem podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, potwierdził, że wbrew wcześniejszym planom Francja do końca 2020 r. zamierza zawiesić wprowadzenie podatku cyfrowego.

Francuski rząd zamierzał nałożyć na amerykańskie firmy IT 3 proc. podatek. W odpowiedzi, Waszyngton zagroził, że nałoży 100-proc. cła na francuskie produkty importowane do USA, takie jak ser camembert, wino czy szampan.

W UE trwają prace nad dostosowaniem systemów podatkowych państw członkowskich do wymogów gospodarki cyfrowej i stworzeniem jednolitych przepisów w tej sprawie obowiązujących w całej Unii, tak, by działające na unijnym rynku przedsiębiorstwa wywiązywały się sprawiedliwie z płatności podatkowych. Z kolei międzynarodowe negocjacje w tej sprawie prowadzi Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), pracująca nad przepisami podatkowymi, które miałyby obowiązywać globalnie.

Dotychczasowe przepisy podatkowe tworzono dla firm fizycznie obecnych w danym państwie. Jednak po pojawieniu się nowych technologii i modeli biznesowych niejedna firma cyfrowa ma użytkowników i klientów w państwach, w których nie jest fizycznie obecna. Zarabia więcej na użytkownikach z zagranicy, jednak zgodnie z przepisami, płaci podatki tam, gdzie ma zarejestrowaną siedzibę - np. w państwach, takich jak Irlandia, gdzie obowiązują niskie podatki, i gdzie dzisiaj mieści się wiele firm IT, w tym np. Apple.

×
  • Wielka Brytania

    Przelicz walutę
  • funt szterling (GBP)

  • 5,086 złoty (PLN)

    1,180 EUR, 1,290 USD
  • Stany Zjednoczone

    Przelicz walutę
  • dolar (USD)

  • 3,941 złoty (PLN)

    0,914 EUR, 1 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Londyn chce handlu z USA, ale nie odpuszcza podatku cyfrowego

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.14.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!