PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Made in Poland to atut czy przeszkoda?

Sylwia Zadrożna, jk, polskieradio.pl • 11-10-2017 10:25
Made in Poland to atut czy przeszkoda?

Znak made in Poland ma znaczenie dla firm oferujących swoje produkty konsumentom.

Fot. Shutterstock

Okazuje się, że mamy firmy, których nazwy nie są powszechnie znane, ale w swoich branżach skutecznie konkurują z zagranicznymi rywalami.


- Tych firm jest coraz więcej - mówił w radiowej Jedynce Sebastian Szaudel, dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej w HSBC Bank Polska.

Dużo polskich firm „ukrytych” pod obcą marką


Jak dodaje, konsumenci ich często nie dostrzegają, gdyż są to często dostawcy wielkich koncernów, „ukryci” niejednokrotnie w mniejszych ośrodkach.

- To firmy związane przeważnie z przetwórstwem przemysłowym a także z handlem - mówi gość Polskiego Radia.

Kiedy znak Made in Poland jest ważny?


Dla niektórych z nich znak made in Poland będzie ważny, dla innych mniej.

Jak tłumaczy ekspert, made in Poland ma znaczenie dla firm oferujących swoje produkty konsumentom. W przypadku tych, które sprzedają je innym firmom, to znaczenie jest mniejsze.

- W tym przypadku liczy się jakość, precyzja, doskonały wyrób - mówi Sebastian Szaudel.

W Chinach liczy się Europa, nie kraj


I dodaje, że większe znaczenie made in Poland odgrywa w USA niż w Chinach, gdyż tam Polska nie jest jeszcze mocno kojarzona.

- W Chinach dużo większe znaczenie ma to, czy to jest towar europejski, niż czy polski czy węgierski - twierdzi ekspert.

A nasze firmy są już obecne w Europie, Azji, obu Amerykach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Kiedyś, jak coś było made in Germany, to było wiadomo, że jest dobrej jakości, a jak jest z made in Poland?

Jak wyjaśnia gość radiowej Jedynki, w przypadku made in Poland jest trochę inaczej niż w przypadku made in France czy Italy.

- Nie mamy jeszcze takich produktów jak Francja, kojarzona z kosmetykami, Włochy, kojarzone z odzieżą, chociaż coraz więcej produktów polskich przebija się na zagraniczne rynki - wyjaśnia ekspert.

A do wyzwań, przed jakimi w ekspansji zagranicznej stoją nasze firmy, zalicza się bariery mentalne wiążące się z brakiem wiary we własne możliwości oraz w jakość produktów, znalezienie i utrzymanie odpowiednich pracowników, czy niewystarczająca wiedza na temat poszczególnych rynków.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

partner serwisu

Kalkulator walutowy

  • Przelicz na:

  • Kurs z dnia:

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.