PARTNERZY PORTALU

PAIH: mamy plan i idziemy w świat. Co mogą zyskać polskie firmy?

PAIH: mamy plan i idziemy w świat. Co mogą zyskać polskie firmy?
Jednym z miast, w których PAIH planuje otworzyć nowe biura, jest Seul Fot. Joop/Wikipedia/CC BY 2,0

Ekspansja na gigantyczny rynek chiński (poprzez platformę e-commerce) i indyjski. W zasięgu ręki Iran i Afryka. Polska Agencja Inwestycji i Handlu zapowiedział bardzo ambitny project wspierania polskich firm w zagranicznej ekspansji. Czy i co nasze przedsiębiorstwa będą mogły na tym zyskać?

  • - Chcemy wspierać polski biznes wszędzie tam, gdzie da się to zrobić, dlatego chcemy zwiększyć sieć zagranicznych biur handlowych do 50 do końca sierpnia w każdym wazniejszym kraju świata. Obecnie mamy ich 42 - powiedział dziennikarzom wiceprezes PAIH Wojciech Fedko.
  • Dodał, że agencja przygotowuje w październiku w Warszawie spotkanie "PAIH EXPO 2018 - pierwsze forum wsparcia polskiego biznesu za granicą", na którym każda polska firma będzie mogła poznać szczegóły współpracy i biznesu dotyczące różnych krajów oraz możliwości, jakie oferuje PAIH.

Czy i gdzie mamy szansę na biznes?

Plany PAIH są ambitne i warto je wspierać ale życie może zweryfikować te plany. O ile w Europie naszym firmom idzie nieźle, a eksport szybko rośnie (szczególnie do Niemiec, Czech czy Wielkiej Brytanii) o tyle wejście na rynki azjatyckie będzie znacznie trudniejsze.

- Dlatego chcemy zbudować platformę e-commerce która wesprze polskie firmy chcące wspólnie zaistnieć i sprzedawać w Chinach – mówił Fedko dodając, że zagraniczne biura handlowe PAIH nawiązały także kontakt z 40-50 zagranicznymi inwestorami, którzy rozważają inwestycje w Polsce oraz obsłużyły kilka tysięcy polskich firm, poszukujących możliwości biznesowych za granicą.

Prezes przypomniał, że PAIH otworzy wkrótce biura w kolejnych dużych miastach świata - Seulu, Baku, Nowym Jorku, Houston, Addis Abebie, Moskwie, Wilnie i Algierze - oraz w Kuwejcie. – Dla nas ważne jest to, by media poinformowały naszych przedsiębiorców o tym, że takie możliwości są, co może przełożyć się na to, że wszyscy na tym zyskamy – stwierdził Fedko, który wierzy w to, że nasze firmy będą miały teraz ułatwiony start na światowe rynki.

Trudny kierunek - Azja

Wracając jednak do biznesu – realnie rzecz biorąc nasze firmy są konkurencyjne w Europie, oferując dobrej jakości produkty za korzystną cenę – nasza żywność, maszyny czy podzespoły sprzedają się, bo są dobre i tanie. Sprzedanie towaru na rynkach azjatyckich, a szczególnie na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim, gdzie chcą sprzedawać i zarabiać wszyscy, jest bardzo kosztowne oraz wymaga naprawdę dużych wydatków na marketing i zaistnienie na tamtejszym rynku.

A na to stać wielkie koncerny niemieckie, mające tam już ugruntowaną markę, czy amerykańskie, które są po prostu duże i dysponują dużym kapitałem na marketing czy logistykę. Nasze firmy są na to za małe i łatwiej im sprzedawać w UE, bo nie wymaga to wielkich nakładów. Zarabiają na tym europejscy giganci, którzy na sprzedaży polskich towarów zarabiają spore pieniądze. Warto na pewno próbować ale to będzie kosztowało i prędko się nie zwróci.

Jak przekonywał Wojciech Fedko, planowana platforma e-commerce za 200-300 mln dol. może ten naszym firmom w Chinach ułatwić . I zapewne, planując sprzedaż zagraniczną, warto zapoznać się z ofertą agencji.
×
  • Stany Zjednoczone

    Przelicz walutę
  • dolar (USD)

  • 3,759 złoty (PLN)

    0,843 EUR, 1 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PAIH: mamy plan i idziemy w świat. Co mogą zyskać polskie firmy?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.119.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!