PARTNERZY PORTALU

Paradyż zwiększa udział w rynku północnoamerykańskim

Paradyż zwiększa udział w rynku północnoamerykańskim
CETA znosi 98 proc. istniejących obecnie ceł na towary, przy czym liberalizacja dotyczy wyłącznie produktów, które mogą być uznane za pochodzące odpowiednio z UE lub z Kanady. Fot. Shutterstock.com

Firma Paradyż, przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu podpisała kontrakt z kanadyjską Eurcan Tile. To jedna z pierwszych transakcji przedstawicieli polskich i kanadyjskich firm na tak dużą skalę, po wejściu w życie kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej CETA - poinformowała PAP Agencja.

Jak powiedział PAP Zack Labieniec, szef biura handlowego PAIH w Toronto, proces kojarzenia firm i negocjowania umowy, która ma zacząć obowiązywać od maja, trwał kilka miesięcy. "Latem zeszłego roku zgłosiła się do nas kanadyjska firma zainteresowana współpracą z polskim producentem płytek ceramicznych. Przygotowaliśmy dla nich bazę potencjalnych kontrahentów i na jej podstawie wybrali Ceramikę Paradyż" - dodał.

Labieniec podkreślił, "że to jedna z pierwszych pomyślnie zakończonych rozmów przedstawicieli polskich i kanadyjskich firm na tak dużą skalę, po wejściu w życie kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej CETA". "Nasze biuro wspiera tę współpracę i będzie nadal aktywnie uczestniczyć w promowaniu sukcesu polskiej marki na kanadyjskim rynku" - dodał.

Ceramika Paradyż to jeden z największych polskich producentów płytek ceramicznych, zatrudniający ponad 1600 osób w pięciu zakładach produkcyjnych i eksportujący swoje produkty do ponad 45 krajów. Zgodnie z kontraktem, kanadyjski Eurcan Tile będzie głównym importerem i dystrybutorem płytek Ceramika Paradyż w Kanadzie i USA.

Według PAIH Eurcan Tile to pierwsza firma w Kanadzie, która w pełni wykorzysta zalety, jakie niesie technologia wirtualnej rzeczywistości, zastosowana do prezentacji produktów polskiej firmy. "Oferta Paradyż będzie dostępna na innowacyjnej platformie internetowej, pozwalającej na aranżację dowolnego wnętrza, w połączeniu z nowoczesnym systemem e-commerce, łańcuchem dostaw i dystrybucją płytek ceramicznych w Kanadzie i USA" - zaznaczył przedstawiciel PAIH. Strona internetowa platformy Eurcan ma być gotowa w maju.

Jak przypomniał wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger, od zatwierdzenia umowy o wolnym handlu między Kanadą a UE (CETA) przez Parlament Europejski minęło niemal półtora roku, a 21 września 2017 r. rozpoczęło się jej tymczasowe stosowanie, co oznacza, że obowiązują postanowienia części handlowej porozumienia. "CETA tworzy nowe możliwości dla rozwoju relacji biznesowych między Kanadą a krajami członkowskimi UE. Jesteśmy głęboko przekonani, że handel międzynarodowy powinien być liberalizowany, dlatego +szyjemy na miarę+ nasze usługi zarówno dla potrzeb firm z Kanady chcących ulokować swój biznes w Polsce, jak i rodzimych przedsiębiorstw planujących zagraniczną ekspansję" - zaznaczył.

CETA znosi 98 proc. istniejących obecnie ceł na towary, przy czym liberalizacja dotyczy wyłącznie produktów, które mogą być uznane za pochodzące odpowiednio z UE lub z Kanady. Umowa odnosi się też do usług handlowych, wprowadza ułatwienia dot. fuzji i przejęć firm. W mocy pozostaną jedynie kanadyjskie ograniczenia dla tego typu transakcji w ramach linii lotniczych, sektora telekomunikacyjnego oraz w dziedzinie kultury. W dokumentach znalazły się również ustalenia dotyczące lepszej ochrony patentowej dla europejskich leków na kanadyjskim rynku.

Według PAIH Polska jest najważniejszym partnerem handlowym Kanady w tej części Europy, a w ubiegłym roku rodzimy eksport do Kraju Klonowego Liścia osiągnął rekordową wartość 1,25 mld euro. Do Kanady sprzedajemy głównie części do silników lotniczych, skóry futerkowe, statki i łodzie, meble, suwnice i żurawie, a kupujemy maszyny, surowce mineralne, instrumenty medyczne i chirurgiczne oraz paliwa mineralne.

"Postrzegamy Kanadę jako bardzo atrakcyjnego partnera. Mamy wiele do zaoferowania: przemysł elektromaszynowy, IT, lotniczy, meblarski, odzieżowy, chemiczny, spożywczy, wydobywczy. Już teraz zainteresowanie rynkiem jest ogromne, pracownicy naszego biura handlowego w Toronto obsłużyli już ok. 300 zapytań od firm z wielu różnych sektorów" - powiedział Senger.

Według szacunków resortu finansów skumulowany efekt handlowy umowy CETA w eksporcie z Polski do Kanady, w pierwszych pięciu latach jej obowiązywania, może wynieść 446,2 mln dol. amerykańskich, z czego 44,1 mln dol. dla towarów rolno-spożywczych i 402 mln dol. dla nierolnych. Najlepsze perspektywy rysują się przed polską branżą meblarską, producentami chemii gospodarczej, odzieży i dodatków, pojazdów nieszynowych i ich części oraz tworzyw sztucznych - ocenił resort.

Biuro handlowe PAIH w Toronto działa od lipca 2017 r. Łącznie Agencja dysponuje 29 międzynarodowymi przedstawicielstwami. "Do połowy 2018 r. udostępnimy polskim przedsiębiorcom około 50 przedstawicielstw na całym świecie" - zaznaczył Krzysztof Senger.

maja/ dym/

×
  • Polska

    Przelicz walutę
  • złoty (PLN)

  • 1 złoty (PLN)

    0,222 EUR, 0,261 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Paradyż zwiększa udział w rynku północnoamerykańskim

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.183.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!