Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała listę 770 projektów, które otrzymają dofinansowanie w ramach konkursu "Go to Brand". Wartość dofinansowania wybranych wniosków wynosi 212,33 mln zł - poinformowała PARP.
Czytaj także: PARP: Nabór wniosków na produkty sieciowe do końca października
Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa - bo do nich był adresowany konkurs - mogły starać się o sfinansowanie m.in. udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych, a także o zwrot kosztów usług doradczych dotyczących umiędzynarodowienia prowadzonej działalności gospodarczej.
Dofinansowanie mogły otrzymać projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w Branżowych Programach Promocji.
Zobacz również: Przedsiębiorcze Polki dostaną wsparcie. Fundusz grantów dla kobiet
- Poddziałanie 3.3.3 POIR cieszy się dużym zainteresowaniem. W tegorocznym konkursie wzięło udział bardzo wielu beneficjentów poprzednich edycji konkursu, których projekty skończyły się lub kończą w 2019 roku. To oznacza, że widzą pozytywny wpływ działań podejmowanych na rynkach międzynarodowych na swoją firmę – podkreśla Mariola Misztak-Kowalska, zastępca dyrektora Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP.
W poprzednich czterech naborach organizowanych w latach 2016-2018 do PARP wpłynęło 1999 wniosków o dofinansowanie. W tegorocznym konkursie zgłoszono 1394 wnioski na kwotę dofinasowania w wysokości 385,65 mln zł.
Analiza złożonych wniosków, podaje PARP, wskazuje, że z pośród 12 branż największa liczba złożonych wniosków dotyczyła programów z sektora IT/ICT oraz mody, a wiodącą grupę wnioskodawców stanowili miko i mali przedsiębiorcy.