PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskie firmy IT pożądanymi partnerami dla firm w Ameryce Północnej

PAP/DC • 24-05-2019 07:23
Polskie firmy IT pożądanymi partnerami dla firm w Ameryce Północnej

Kanadyjska konferencja Collision była okazją do prezentacji także polskich firm

mat. pras.

Polskie firmy z sektora IT wzbudzają duże zainteresowanie na rynku północnoamerykańskim i są w stanie konkurować z podmiotami lokalnymi - powiedzieli przedstawiciele sektora biorący udział w zakończonej w czwartek konferencji technologicznej Collision w Toronto.

  • Collision to jedna z największych konferencji technologicznych w Ameryce Północnej.
  • W tym roku po raz pierwszy odbyła się poza USA. W trzydniowym wydarzeniu wzięło udział ponad 25 tys. uczestników ze 125 krajów.
  • Odpowiednikiem Collision w Europie jest większa, gdy chodzi o skalę wydarzenia, konferencja Web Summit, która w tym roku odbędzie się w listopadzie w Lizbonie.
- Technologia ma tę zaletę, że jest bardzo mocno niezależna od granic; firmy, które startują z Polski, mają naprawdę duże szanse na to, żeby konkurować bezpośrednio ze spółkami, które są czy to w Toronto, czy to w San Francisco - w Londynie albo w Nowym Jorku. I wydaje mi się, że wiele firm zaczyna tak właśnie czynić - powiedział Wiktor Schmidt, prezes firmy Netguru, która buduje różnego rodzaju produkty cyfrowe dla start-upów i większych korporacji.

- Polska ma tę przewagę, że ma bardzo dużo talentów, szczególnie w technologii, w budowaniu produktów, w product design'ie, we wszystkich ścieżkach, gdzie powstaje nowoczesny software. Wydaje mi się, że to jest coś, co na pewno możemy wykorzystywać - dodał Wiktor Schmidt.

Poznańska Netguru jest tego przykładem. Istnieje na rynku od ponad dziesięciu lat, zatrudnia blisko 600 osób w kilku biurach w całej Polsce i posiada klientów w Europie, Ameryce Północnej czy na Bliskim Wschodzie. Według prezesa rynek jest tak duży i rosnący, że jego firma w ostatnich paru latach rośnie w tempie 100 proc. rocznie.

Zdaniem Schmidta jedyną barierą w ekspansji dla polskich firm może być fakt, że biznes opiera się w dużej mierze na relacjach, które najlepiej nawiązywać osobiście, dlatego ważne jest, żeby bywać na konferencjach takich jak Collision i budować sieć kontaktów.

- To jest zdecydowanie miejsce, gdzie można poznać bardzo ciekawych ludzi, z których część być może zostanie naszymi klientami, a część jest po prostu bardzo interesującymi kontaktami- powiedział prezes Netguru.

Dodał, że relacje z wieloma z obecnych klientów można w jakiś sposób połączyć z udziałem firmy w poprzednich edycjach Collision.

Przykładem mniejszej firmy, która przyjechała do Toronto w poszukiwaniu nowych klientów i możliwości rozwoju, jest Mobile Reality. Na ekspansję na rynek kanadyjski Mobile Reality dostała dofinansowanie w ramach projektu PAIH Polskie Mosty Technologiczne.

Założona trzy lata temu firma zatrudnia obecnie ok. 15 osób i zajmuje się rozwojem aplikacji mobilnych i webowych, a także analizą i wizualizacją danych biznesowych.

- Jest bardzo dużo firm, które wciąż potrzebują samych usług web developmentu. My, będąc już tutaj na konferencji, też poważnie rozmawialiśmy już o pewnych formach współpracy, ale, co oczywiste, na topie jest teraz temat big data, business intelligence, więc z tym staramy się chodzić najbardziej do start-upów - powiedział o swoich spostrzeżeniach z Collision współzałożyciel firmy Marcin Sadowski.

- Naprawdę bardzo dużo osób z rynku kanadyjskiego szuka takich form współpracy z polską firmą i są na przykład takie przypadki, że chcą wszystko "outsourcing". Mają jakąś ideę, ale chcą, żeby zrobił to ktoś z zewnątrz, bo jest to dla nich najbardziej optymalne rozwiązanie - dodał.

Zdaniem Sadowskiego polskie firmy IT są bardzo wysoko cenione na globalnym rynku, ponieważ prezentują wysoki poziom, a jednocześnie nadal konkurują cenowo. Dodatkowym atutem dla takich firm jak Mobile Reality jest doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi klientami.

- Dzięki takim konferencjom jak Collision, sądzimy, że jak wrócimy, będziemy już mieli kilka sensownych rozmów i jako polska firma będziemy mogli promować fantastyczne usługi i polską jakość, bo do tego też służy ten projekt Polskie Mosty Technologiczne - powiedział Marcin Sadowski.

Z drugiej strony, małym deweloperom czasem nawet łatwiej zdobywać kontrakty za granicą, bo polski rynek zdominowany jest przez dużych graczy, bardziej zdolnych spełnić wyśrubowane wymagania dużych polskich klientów czy kontraktów rządowych - dodał współtwórca Mobile Reality. Jego firma większość swoich usług eksportuje.

Konferencja Collision przyciąga nie tylko przedsiębiorców, ale i specjalistów. Anna Matysiak, starsza programistka w firmie Boldare, przyjechała do Toronto głównie, by zaczerpnąć inspiracji, wymienić się wiedzą, czy móc porozmawiać z przedstawicielami takich gigantów jak Microsoft, Google czy Mozilla. Również jej firma ma głównie klientów zagranicznych.

- Wydaje mi się, że nie odbiegamy od tej normy firm, które tutaj występują, bo też stawiamy na rozwój, aby być cały czas na bieżąco. Mogę powiedzieć, że jesteśmy jedną z firm w Polsce, która pracuje w holakracji - to jest taki model zarządzania, gdzie nie ma szefa - są role, są kręgi, a całość reguluje konstytucja. To też jest taki trochę nowy trend w firmach, ciekawy kierunek w którym idziemy do przodu - powiedziała Anna Matysiak.

Jej zdaniem wartościowym elementem konferencji są też panele poświęcone temu, jak technologia może przyczyniać się do polepszenia jakości życia czy rozwiązywania problemów globalnych.

Znamienne, że ogłoszonym w czwartek najlepszym start-upem konferencji została nowojorska firma z sektora cleantech Loliware, która chce zastąpić plastikowe słomki do napojów produktami na bazie wodorostów.net

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.75.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

PARTNER SERWISU

partner serwisu

Kalkulator walutowy

  • Przelicz na:

  • Kurs z dnia:

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.