PARTNERZY PORTALU

Polskie kosmetyki mogą podbić Chiny.

Polskie kosmetyki mogą podbić Chiny.
Wartość rynku kosmetycznego w Chinach osiągnęła poziom 120 miliardów złotych Fot. Shutterstock
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 10-04-2018 12:48

Poznaj bariery wejścia na rynek chiński dla produktów kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Chinach w ciągu pięciu lat podwoił swoją wartość i w 2016 roku osiągnął poziom 120 miliardów złotych (sprzedaż detaliczna). Rozwój gospodarczy i związany z tym wzrost dochodów rozporządzalnych gospodarstw domowych przyczynił się do dynamicznego zwiększenia się wydatków chińskich konsumentów na kosmetyki. Pomimo że międzynarodowe koncerny kosmetyczne są obecne na rynku od co najmniej dziesięciu lat, polskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), wspierane przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR), widzą dla siebie miejsce na rynku Państwa Środka.

Co się najlepiej sprzedaje


Głównymi zainteresowanymi są producenci wypełniający nisze, posiadający produkty, które nie występują w ofercie koncernów. Wykorzystują oni trendy związane na przykład z powrotem do produktów opartych na naturalnych składnikach lub połączeniem działań kosmetycznych i farmaceutycznych. Mają oni największe szanse na powodzenie, gdyż trendy zachodnie często przychodzą do Chin z opóźnieniem. Zachęceni sukcesami eksportowymi na rynku wspólnym UE, śmielej podchodzą do planów ekspansji w odległych kierunkach, w tym do Chin.

Czynnikiem ograniczającym aspiracje MŚP są wysokie bariery wejścia na rynek Państwa Środka, które możemy podzielić na trzy kategorie: 1. barierę informacyjno-operacyjną; 2. barierę prawno-administracyjną; 3. barierę finansową. Pierwsza z nich związana jest z kulturą, która determinuje funkcjonowanie podmiotów gospodarczych na rynku. Powoduje ona, iż model operacyjny, który sprawdza się na rynkach zachodnich, nie będzie mógł być skutecznie przeniesiony na rynek Państwa Środka. Chodzi chociażby o elementarne kwestie, jak ideał piękna czy cechy fizjologiczne potencjalnych konsumentów, które powodują, że produkt musi być zmodyfikowany i dostosowany do wymagań lokalnych, zarówno pod względem użytych składników i ich właściwości, jak i marketingowym. Obowiązujący kanon estetyczny dostrzega piękno w białym kolorze skóry, co spowodowane jest przekonaniem, iż opalona skóra jest cechą klasy uboższej. Stąd nie sprawdzą się produkty brązujące ani make-up w tym odcieniu. Praktyką jest dodawanie do kremów filtrów UV i składników wybielających skórę. Główną grupą odbiorców są kobiety w wieku 20-30 lat. Starsze pokolenie nadal pozostaje nieprzekonane do produktów typu make-up. Lokalną specyfiką są również produkty dostosowane do właściwości skóry, tj. przetłuszczającej się i narażonej na konsekwencje życia w zanieczyszczonym powietrzu.

Problemy z informacją


Ograniczeniem jest również brak dostępności informacji o rynku oraz odmienne kanały informacyjne. Językiem urzędowym Chińskiej Republiki Ludowej jest język mandaryński. Znajomość tego języka jest niezbędna, aby móc zweryfikować trendy rynkowe. W Chinach Internet jest cenzurowany przez rząd, co skutkuje tym, że wyszukiwarka Google jest niedostępna, a głównym źródłem informacji jest jej chiński odpowiednik - Baidu. Wpisanie fraz w języku angielskim w Baidu skutkuje brakiem wyników wyszukiwania. Nawet specjalne kanały dystrybucyjne dedykowane producentom zagranicznym (platformy Cross-Border E-commerce) są dostępne jedynie po chińsku.
×
  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,581 złoty (PLN)

    0,127 EUR, 0,150 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polskie kosmetyki mogą podbić Chiny.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!