Rosnąca nisza na południowokoreańskim rynku szansą dla polskich producentów?

Rosnąca nisza na południowokoreańskim rynku szansą dla polskich producentów?
Rosnąca dbałość o urodę u mężczyzn może stać się jednym z kolejnych efektów koreańskiej fali, co stanowiłoby nie tylko fenomen społeczny, ale także wartą odnotowania szansę dla producentów kosmetyków w Polsce. fot. Shutterstock

Południowokoreański rynek kosmetyczny należy do największych i najbardziej rozwiniętych na świecie. Branża ta stanowi także jeden z filarów tzw. koreańskiej fali, czyli trendu rosnącej popularności kultury i produktów tego kraju na świecie. W okresie 2015-2019 wartość eksportu kosmetyków z Korei Południowej zwiększyła się dwukrotnie, sięgając 6,5 mld dol.

  • Głównym odbiorcą produktów kosmetycznych tego kraju są Chińczycy, którzy odpowiadają za 46,9 proc. tej kwoty.
  • Do kluczowych rynków zbytu południowokoreańskich kosmetyków należą także Stany Zjednoczone oraz Japonia, gdzie dostępne są one w większości drogerii.
  • Rosnąca dbałość o urodę u mężczyzn może stać się jednym z kolejnych efektów koreańskiej fali, co stanowiłoby nie tylko fenomen społeczny, ale także wartą odnotowania szansę dla producentów kosmetyków w Polsce.
Według danych za 2019 r. cały rynek kosmetyczny w Korei Południowej wart był 10,3 mld dol. Jak wynika z raportu firmy badawczej Prophecy Market Insights, w ciągu kolejnych 10 lat jego wartość może wzrosnąć aż do 30 mld dol.. Tak dynamiczny rozwój branży kosmetycznej napędzają zarówno wcześniej wspomniany eksport, jak i krajowi konsumenci.    

Rosnąca nisza

W walce o klienta południowokoreańskie firmy napędzają nowe kierunki rozwoju branży. Jednym z najprężniej rozwijających się segmentów rynku kosmetycznego mogą stać się coraz popularniejsze w tym kraju produkty do makijażu dla mężczyzn. Korea Południowa jest bowiem krajem, w którym stosowanie kosmetyków kolorowych (służących do makijażu) przez mężczyzn nie jest już kulturowym tabu. Co więcej, grupa ta staje się coraz atrakcyjniejszym konsumentem na rynku.

Według badań agencji Euromonitor, w ciągu ostatniej dekady Koreańczycy awansowali na pierwsze miejsce w światowym zestawieniu średnich wydatków mężczyzn na produkty kosmetyczne. Na przestrzeni lat 2011-2017 wzrosły one aż o 44%. Warto jednak zaznaczyć, że najczęściej stosowane przez mężczyzn w Korei Południowej kosmetyki charakteryzują się znacznie bardziej stonowanymi kolorami niż w przypadku tych dla kobiet. Zazwyczaj wykorzystywane przez nich podkłady, szminki czy pomadki, służą im głównie do przykrycia niedoskonałości oraz pielęgnacji ust i skóry. 

To również może się zmienić. W 2018 powstała w tym kraju nawet pierwsza marka kosmetyczna oferująca produkty kosmetyczne neutralne płciowo. Zgodnie z misją LAKA Cosmetics należy przełamywać stereotypy narzucające korzystanie z określonych rodzajów kosmetyków czy kolorów wyłącznie przez mężczyzn lub kobiety. 

Szansa dla polskich producentów

Oferta męskich produktów kosmetycznych w Korei Południowej poszerza się intensywnie od wielu lat. Związek z popularnością koreańskiej muzyki czy filmu nie jest przypadkowy. Piosenkarze i aktorzy przykładają ogromną uwagę do swojego wyglądu. Znani są z dążenia do ideału piękna, nie stroniąc tym samym od wizyt w salonach piękności i odważnego używania kosmetyków. Pociągają za sobą fanki i fanów.

Kto wie, być może rosnąca dbałość o urodę u mężczyzn stanie się jednym z kolejnych efektów koreańskiej fali, co stanowiłoby nie tylko fenomen społeczny, ale także wartą odnotowania szansę dla producentów kosmetyków w Polsce.

Więcej komentarzy o Azji na stronie Instytutu Boyma

 

×
  • Korea Południowa

    Przelicz walutę
  • won (KRW)

  • 0,330 złoty (PLN)

    0,072 EUR, 0,085 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rosnąca nisza na południowokoreańskim rynku szansą dla polskich producentów?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.177.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!