PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rośnie liczba pociągów kontenerowych z Chin do Europy, tylko tego nie wykorzystujemy

wnp.pl (Piotr Stefaniak) • 10-07-2018 08:39
Rośnie liczba pociągów kontenerowych z Chin do Europy, tylko tego nie wykorzystujemy

Choć przez Polskę wiedzie szlak tranzytowy z Chin, w małym stopniu dokonuje się tu innych operacji, niż usługi transportowe.

Fot. PTWP (AW)

W czerwcu z Chin do Europy wysłano towary w 9000 TEU (kontenerach 20-stopowych). A licząc od rozpoczęcia stałych przewozów ładunków w kontenerach, tj. od 2011 roku, z Dalekiego Wschodu do Europy wysłano łącznie 800 tys. TEU ładunków.

Ze strony chińskiej w przewozach pośredniczyło 48 miast, natomiast w Europie ładunki trafiały do 42 miejsc przeznaczenia - informuje China Railway Corporation (CRC).
„W tym okresie ponad siedmiu lat ciągle doskonaliliśmy usługi logistyczne, rozszerzając sieć połączeń i poprawiając kontakty gospodarcze i handlowe między miastami obu kontynentów” – skomentował dla portalu China.Daily Zhang Wei, inżynier z China Railway Container Transport Corporation, spółki zależnej z grupy CRC.

jak podkreślił, szczególnie istotna dla Chin jest rosnąca liczba pociągów z ładunkami z Chin południowo-zachodnich.

Według portalu, w 2017 roku wysłano z Chin do Europy ponad 3000 pociągów towarowych z kontenerami. CRC zakłada, że w 2018 roku ich liczba wzrośnie do 4000 składów.

Chiny-Europa. Nowy Jedwabny Szlak - dwie strony medalu

Z ich szacunków wynika, że średnio przewożonych jest nimi od ok. 60 do 70 TEU (lub po ok. 30-35 FEU – kontenerów 40-stopowych). Jeżeli szacunki te są poprawne, w tym roku lądem z Dalekiego Wschodu do Europy trafi od 240 do 280 tys. TEU.

Problemem ciągle jest wypełnienie pociągów towarami w drodze powrotnej, z Europy do Chin. Według różnych ocen, ok. ¾ z nich wraca wioząc puste kontenery.

Przypomnijmy też, że gros pociągów jadących z Chin do Europy przejeżdża tranzytem przez Polskę, z czego z kolei niewielka ilość towarów jest przeznaczona wyłącznie dla odbiorców w Polsce lub jest poddawana zabiegom logistycznym (rozdzielenie, konsolidacja, inne operacje).

Głównym miejscem odpraw pociągów jest przejście graniczne Małaszewicze – Terespol.

Polska na Jedwabnym Szlaku nie może zostać krajem tranzytowym

PARTNER SERWISU

partner serwisu

Kalkulator walutowy

  • Przelicz na:

  • Kurs z dnia:

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.