PARTNERZY PORTALU

Rynek e-commerce w Chinach. Część 1

Prowadzi to do konkluzji, że chiński rynek e-commerce, pomimo bycia niezwykle atrakcyjnym dla przedsiębiorców zagranicznych, jest trudny do podbicia Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 17-08-2018 22:00

W Polsce i wielu innych państwach panuje przekonanie, że - mimo ogromnych postępów - Chiny ograniczają się do imitacji naszych rozwiązań technologicznych. Wciąż utożsamiamy rodzime produkty z Chin z gorszą jakością, którą rekompensuje niższa cena. Jest jednak jeden sektor, w którym to Państwo Środka zdecydowanie dominuje technologicznie nad resztą świata: e-commerce.

W Europie postrzegamy e-commerce jako jeden z kanałów dystrybucji, często drugorzędny w stosunku to działań podejmowanych offline. Takie podejście nie sprawdza się w chińskiej perspektywie gospodarczej, gdzie można mówić o wielomiliardowym rynku, w którego skład wchodzą platformy e-commerce oraz inne usługi takie jak: płatnicze, podróżnicze, rozrywkowe oraz pokrewne. W roku 2017 rynek e-commerce w Chinach był wyceniany na 1,13 biliona USD. Ta niewyobrażalna wartość to ponad dwa razy więcej niż polskie PKB w tym samym okresie! Zgodnie z danymi portalu e-marketer rynek ten jest również ponad dwa razy większy niż w USA (450 mld USD), dziesięciokrotnie większy niż w Wielkiej Brytanii (110 mld USD) czy Japonii (95 mld USD), co czyni go największym na świecie.

To ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy chcą podbić rynek Państwa Środka. Chińscy konsumenci uwielbiają kupować online, dotyczy to niemalże każdego rodzaju produktów, w szczególności ubrań, kosmetyków, żywności, AGD, RTV, podróży. Skłonność do zakupów w sieci jest znacznie większa niż w krajach zachodnich, niemal co piąta transakcja na rynku detalicznym odbywa się z wykorzystaniem internetu. W dodatku trend ten dynamicznie rośnie (wzrost o 32% rocznie), a analitycy prognozują jego utrzymanie. Oznacza to jedno: jeśli chcemy wejść na rynek ChRL, musimy w naszym modelu operacyjnym zaplanować obecność online.

***
W pierwszej części naszego przewodnika przedstawiamy rynek e-commerce w Chinach. W kolejnych częściach będziemy omawiać procesy technologiczne, bariery wejścia, koszty wejścia, konkurencję oraz konsumenta, płatności, a także rozwiązania logistyczne.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,555 złoty (PLN)

    0,131 EUR, 0,146 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek e-commerce w Chinach. Część 1

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.142.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!